Zwanger

Hoi meiden,
Ik heb van de week een test gedaan en ben zwanger van ons eerste kindje. Aangezien ik zeer onregelmatig ongesteld was heb ik nu geen idee hoever ik ben. Wat zijn de eerste stappen die ik nu moet gaan ondernemen. Moet ik contact opnemen met de huisarts of hoe werkt dat.

Ik hoop op een reactie van jullie.

Groetjes Debbie
 
Hi Debbie,
Allereerst gefeliciteerd!
Wat je kan doen is inderdaad de HA bellen maar de vraag is of die er iets mee doet. Vaak moet je gewoon contact op nemen met een verloskunidge maar in sommige gemeentes doet de HA het ook.

Zij kunnen niet vaststellen hoe ver je bent. Dat kan adhv een echo.

Dus zullen ze je doorsturen naar het ziekenhuis voor een echo.

Vaak kijken ze naar de 1e dag van je laatste menstruatie en die houden ze dan aan als 1e dag zwanger. Klink raar maar zo rekenen ze!

Alleen als je echt heel onregelmatig ongi bent tja dan is het lastig vast te stellen wanneer je je eisprong hebt gehad.

Maar aan de grote van de embrio kunnen ze mooi vaststellen hoe ver je bent.

Dus bel de HA of een VK en dan kan je verder.

Veel succes en geniet er van!

Groetjes Bieb. (17 wkn)
 
Hoi

Je zal inderdaad de verloskundige moeten bellen. Je kunt dan eerder komen dan normaal en ze gaan dan kijken of ze zelf al wat kunnen voelen aan de buitenkant. Is dat niet het geval, dan sturen ze je door naar de gyneacoloog voor een termijn echo via je vagina. Dit kunnen de meeste verloskundigen namelijk niet zelf en inwendig kunnen ze het allleen maar zien als je nog niet zo lang zwanger bent, bijvoorbeeld 7 week ofzo. Zo weet jij straks precies hoe ver je bent.
 
Bedankt voor jullie advies. Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar een verloskundige. Ik heb daar vandaag contact mee gehad en kan morgen bellen voor een echo. Ben heel benieuwd hoe ver ik ben.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Debbie
 
Terug
Bovenaan