zwanger!!!!

Hallo,

Ik weet sinds 4 dagen dat ik zwanger ben, ik ben natuurlijk heel blij!!!
Maar ondertussen ook doodsbang ik heb namelijk 5 maanden geleden een miskraam gehad bij 9 weken. Ik weet dus wat het is en ik ben bang dat het nu weer gebeurt. Het blijft toch weer afwachten natuurlijk, maar ik vind het een moeilijke periode. Zijn er meer van jullie die dit mee hebben gemaakt?

groetjes....
 
Hi Anoniem,

Ja ik herken het maar al te goed.
Ik weet ook sinds woensdag dat ik voor de 3e keer zwanger ben allen heb ik al 2 miskramen achter de rug. Eentje bij 9,5 en eentje bij 5 weken. Vandaag ben ik 5 weken dus de eerste hindernis is genomen. Volgende week kan ik wel al terecht in het ziekenhuis voor een echo in de hoop dat ik weer wat zekerder zal worden.

Groetjes,

Corina
 
Hallo.......

Hier een hart onder de riem misschien, Ik heb ook twee miskramen achter de rug, 1 bij 7 en een bij 13 weken, dus ik voel je angst en onzekerheid!
Nu ben ik al bijna 30 weken zeeeer zwanger, voel bijna de hele dag zacht getrappel. Ik hoop dat je gauw door die moeilijke eerste maanden komt om aan het grote genieten te beginnen! Je ziet, het is echt mogelijk, ook ik voelde me heel onzeker en bang.
Veel sterkte!
 
Hallo,

Ook ik heb twee miskramen gehad, een spontane en een niet zo spontane, vervolgens een dikke infectie in mijn baarmoeder en hier vier dagen voor in het ziekenhuis gelegen.... zucht... Maar nu dus ook weer zwanger, en heeeeeel zenuwachtig, dus elke keer op het toilet kijkend of er geen bloed gevloeid is enzo.. maar je weet het: tweemaal is scheepsrecht!
 
Hai,

Ook ik heb 2 miskramen achter de rug. De eerste keer ging mijn zwangerschap van een leien dakje; maar daarna ging het 2x mis. Je wordt er vreselijk onzeker van. Maar nu ben ik inmiddels weer zwanger - en al in week 32. Ik maak me geen echte zorgen meer. Eigenlijk heb ik geprobeerd om het lost te laten toen ik bij week 12 via een echo zag dat alles goed was. (Week 6 heb ik ook een echo gehad en toen was er een hartje - dat was ook al meer dan de vorige 2x dus toen was ik al wat geruster...).

Hoewel het heel naar is, is een miskraam toch een natuurlijk proces: een ongezonde vrucht wordt afgestoten. Maar het zegt niets over deze zwangerschap. Probeer het positief te bekijken! De kans dat het dit keer helemaal goed komt is heel groot.

Sterkte.

 
Ik heb het ook meegemaakt, helaas!
Mijn eerste zwangerschap eindigde met 6 weken in een miskraam. 4 maand daarna was ik weer zwanger, erg bang was ik toen, totdat ik met 10 weken op de cho positieve hartactie zag! Daarna geprobeerd de angst los te laten. Erg moeilijk natuurlijk en je blijft onzeker. Maar nu alweer 6 maand geleden is ons mannetje gezond te wereld gekomen.
 
Terug
Bovenaan