zwanger

A

Anoniem

Guest
eindelijk na ander half jaar zwanger maar ik ging donderdag naar de dokter na ik woensdag een test gedaan had en die was positief. de dokter keek even met het echo app. maar omdat het nog vroeg was kon hij het maar heel vaag zien dat er een rondje in mijn baarmoeder zat toen zei hij nou ja de test is ook positief dus het zal wel zo zijn. en voor de rest zei hij alleen kom over 3 weken maar terug .zei niks over foliumzuur of ongeveer uitgerekende datum geen info niks.was een beetje een domper dacht bij me zelf het is toch wel zo he ben er een beetje onzeker door geworden

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Kan me goed voorstellen dat je onzeker bent na het tegenvallende bezoek aan je huisarts. Ik snap ook niet goed waarom hij meteen een echo heeft gedaan, vaak is het pas duidelijk te zien na 6 of 7 weken zwangerschap. Vind het erg vervelend voor je dat je hierdoor gaat twijfelen.
Maar als je test positief was en er zat "iets" in je baarmoeder dan zit het vast wel goed hoor!

Probeer er van te genieten en ga maar wel vast foliumzuur slikken hoor!

Liefs Annemarie

hoii,, ik heb bijna het zelfde vorige week mee gemaakt, ik had zondag een test gedaan en gaf positief aan, toen heb ik maandag ochtend de gynealoog gebeld en kon direkt langskomen, ze hebben een inwendige echo gemaakt en er was ook een zwart rondje tezien in mijn baarmoeder, aan de rechte kant zat een zwart rondje geplakt (als ware),ik was net 5 week zwanger en ze zeiden ook het is nog tevroeg om echt tezeggen of alles goed is, ik moet 17de (dan ben ik 7wk) terug komen en dan kunnen ze naar het hartje luisteren, de bloeduitslagen was allemaal goed, het zwangerschapshormoon was goed voor 5wk zwanger zijn,,   veel succes verder
veel liefs diane

ben er nou wel van overtuigd dat het zo is mijn buik begint zelfs al een beetje uit tezetten
en met vlaagen vreselijk misselijk.nog 2 weekjes en dan weer naar de dokter maar heb nou een beter gevoel .

hoi,
Begeleidt jouw huisarts de zwangerschap en de bevalling? Of ga je straks naar de verloskundige? tegenwoordig zijn er steeds minder huisartsen die dat doen en dat kan verklaren waarom hij niet zo ''enthousiast'' was met zijn informatie.
Een verloskundige doet vaak heel de dag niet anders en is veel meer getraind in het begeleiden en koemn daardoor wat geinteresseerder over. Dit geldt niet voor elke huisarts natuurlijk!
je schrijft dat ze met 7 weken naar het hartje gaan luisteren: krijg je dan weer een echo? Want met de gewone doppler zonder echo lukt het lang niet altijd, bij mij was het metr 10 weken nog niet eens te horen, dus laat je dan niet gek maken hoor!
groeten Elke

Hoi Ik had ook zo`n eikel van een huisarts!!
Ik heel blij vertellen dat ik zwanger was en het enige  wat hij zei was dat 1 op de 3 zwangerschappen fout gaat,nou jaaaaaa zeg dat wil je toch niet horen!!!
Bij de verloskundige was het een stuk gezelliger.
Hopelijk kom je daar snel terecht!!
Geniet maar lekker van je zwangerschap en denk maar niet meer aan de dokter!!!
Liefs Mikkie

Terug
Bovenaan