Zwanger ?

A

Anoniem

Guest
Hier mijn verhaal.

Ik ben al zo'n 1,5jaar aan de pil en heb al 2,5 jaar een vriend,we hebben altijd veilig gevreeën. Ik nam mijn pil altijd correct in (oké af en toe wel eens vergeten maar toch nog binnen de 24u ingenomen) en we zorgden er ook altijd voor dat hij nooit in mij klaar kwam. We weten wel dat terugtrekken geen veilige manier is maar samen met de pil leek dit toch genoeg. ( we zijn allebei elkaars eerste bedpartners vandaar)

Tijdens mijn stopweek kreeg ik mijn maandstonden 2 dagen te laat terwijl ik normaal heel correct tot op de dag kan zeggen wanneer mijn maandstonden er zullen zijn. Ik had er direct al een heel slecht gevoel over en door me op te jagen bleven ze wss nog langer weg. na die 2 dagen zijn men maandstonden nu toch doorgekomen maar minder dan anders,laat ons zeggen nog de helft,of mss iets meer van wat ik normaal verlies, de 1 dag maar een beetje bruine afscheiding en nu 2 dagen wat bloed. Ik ben toch echt bang om zwanger te zijn omdat het zo weinig bloed is en ik al van andere mensen op forums heb gehoort dat ook al ben je zwanger,je toch nog ja maandstonden kan krijgen of wat innestelingsbloed kan verliezen.

Ik heb mijn pil deze maand altijd goed ingenomen maar heb wel 1 dag last gehad van wat diarree... maar toen hadk mijn pil toch al zo'n 6uur ingenomen denk ik.

Voor de rest ben ik wel moe en wat misselijk,moet ook vaak plassen. Vraag me af of dat echt is of ik gewoon me alles inbeeld en daardoor bv misselijk wordt. Ik wil namelijk echt nog niet zwanger zijn (ben pas 19)

Reacties zouden erg welkom zijn,
groetjes mel

Beste Mel,

Vervelend he, die onzekerheid!
Ik zou zeggen : doe een test, dan weet je het zeker!!

Succes, groetjes Andrea

daar denk ik ook al heel de tijd aan maar durf niet goed naar de winkel. Woon in een dorp waar iedereen iedereen kent weet je wel...dan wacht ik liever nog even af. ook al voel ik er me niet zo goed bij. *zucht. Klinkt dom maar kvoel er me niet lekker bij om zo'n test te kopen,op deze leeftijd.

Wat ik misschien ook nog even had moeten vermelden... ik zit wel in een situatie die nogal wat stress met zich meebrengt (ook al voel ik die niet meteen...mss onderbewust?)
ik heb 1,5 maand geleden te horen gekregen dat mijn mama kanker heeft, ook zit in nu in de examens. Misschien heeft dit er iets mee te maken,ik weet het niet maar ik denk echt over alles na nu,al hopend dat het niet zwanger zal zijn ...

Als ik zo je verhaal lees dan denk ik echt dat je veel teveel spanningen hebt meid. Mijn menstruatie bleef ook altijd weg als ik te gespannen was.

Toch adviseer ik je om een test te kopen, desnoods reis je even naar een ander dorp. Ook de huisarts heeft zwijgplicht, dus je kunt ook via hen een test halen volgens mij.

Maar ik denk echt dat het je spanningen zijn. Tis ook allemaal niet niks als ik het zo lees.

P.s. ook misselijkheid en veel plassen zijn symptomen van spanning!

Nou heel veel succes

X Saskia

Terug
Bovenaan