zwanger?

hallo,
ik heb een vraagje,ik ben aan de pil maar kan je dan ook zwanger raken?
het probleem is dat ik al 2 dagen misselijk ben en vorige week ontzettend zere borsten had,en  voor mijn gevoel een opgezette buik.
moet morgen stoppen met de pil en zou dan volgende week ongesteld moeten worden dat ben ik ook altijd netjes.
maar als je ongesteld ben kun je dan ook zwanger zijn?

hoop wat te horen

liefs natascha

Ja, dat kan zeker.   Ik ben inmiddels ruim 34 weken zwanger van ons vierde kindje, dwars door de pil heen. Ik ben niet ziek ofzo geweest, heb de pil keurig iedere dag om dezelfde tijd geslikt maar toch was ik zwanger. Kwam er na 8 weken achter, puur toeval. Ik wilde namelijk graag een andere pil, die ik makkelijker door kon slikken en mijn huisarts laat je standaard een zwangerschapstest doen voor hij een andere pil voor schrijft. Beetje lacherig die test gedaan, want natuurlijk was ik niet zwanger. Ik werd immers gewoon ongesteld, had netjes de pil geslikt... Nou niet dus, die test knalde na 3 seconden al superpositief!

Ik zou even een testje doen (goedkoopste van de kruidvat zijn 2 voor 5 euro en ik vind ze heel betrouwbaar) en anders even naar je huisarts.
Succes!

De kans is heel klein maar het is wel eens voor gekomen..... ik ken zelf iemand die de pil niet had overgeslagen of ziek was geweest maar toch zwanger was geraakt. Meestal wordt je dan niet ongesteld bij de volgende stopweek..... maar als je er niet zeker van bent... even een test er tegen aan gooien. Die moet dan positief zijn en anders ben je niet zwanger. Trouwens... je kunt van je hormonen van de pil je soms ook anders voelen.

Succes!

Ja hoor, dat kan. In mijn omgeving zijn er meerdere vrouwen zwanger geraakt door de pil heen. Het is nooit 100 % betrouwbaar. Gewoon een testje doen, dan je weet je het maar.

Groetjes, Marisa

hai
fijn dat jullie op mijn mail reageerde.
heb de test gedaan en die gaf aan dat ik niet zwanger ben.
maar goed,ik hoor wel is dat ze niet altijd betrouwbaar zijn.
is het dan verstandig als ik het nog een keer doe of is 1x meer dan genoeg?
omdat het 1ste meisje ook zei dat ze pas naar 8 weken erachter kwam dat ze zwanger was,was je toen wel gewoon ongesteld elke maand?

liefs natascha

Hoi Natascha,
de meeste testen werken pas goed als je minimaal 1 dag overtijd bent. Het kan namelijk zo zijn dat je HCGgehalte in je urine nog te laag is om te meten. Wacht anders even af wat er in je stopweek gebeurd en test dan evt nog eens. Het kan namelijk ook voorkomen dat je wel ongesteld wordt in je stopweek, maar toch zwanger bent.
Dus nog even geduld en dan weer testen,
wel spannend hoor!!

Liefs, Yvette

Hoi Natascha,

Ja, ik werd wel gewoon ongesteld. Vandaar dat ik ook zo zeker was dat ik niet zwanger was...

Overigens heb ik ook bij de oudste 2 pas na een week of 7/8 positief getest, eerder wilde die testen het bij mij gewoon niet goed doen. Maar toen werd ik niet ongesteld, dus dat was toch anders.

Bij mijn derde wist ik pas na 14 weken dat ik zwanger was. Ook toen werd ik gewoon iedere maand ongesteld en als ik een keer testte omdat ik een dag overtijd was was de test altijd negatief.

Mijn eerste drie kindjes waren  overigens wel echt  "gepland" dus ik heb de eerste weken bij alledrie wat afgetest hoor. Maar steeds pas laat positief.

hai hai

wat super lief dat jullie reageren..
ja bedenk me nu in eens dat ik ong 2 weken terug ook wat bruin bloed in me onderbroek had niet veel maar iets..
kan dit ook wat te betekenen hebben?
sorry dat ik zoveel vragen heb..
maar me lichaam is gewoon wat anders dan normaal moe,misselijk,zere borsten gehad.

liefs natascha

Terug
Bovenaan