zwanger!!

hallo allemaal...

ik heb een aantal vraagjes.. gister getest op zwangerschap...claerbleu digital..test geeft 1-2 weken aan...wel superrrrr kort dus...maar onwijs blij..heb alleen wel een vraagje hierover..met vooraf een verhaaltje..voor duidelijkheid van situatie:

10 augustus laaste pil 8 september normaal ongesteld..daarna pas weer 15 dec flink heftig ook..daarna 25 januari 1e menstruatie dag 11 februari laatste dag...errug lange periode dus...daarna niet meer ongesteld geworden...en dus gister de test "positief 1-2 weken...

mijn vraag..kan 1-2 weken( 3-4 weken volgens huisarst dan...geloof ik) kloppen?? of zal het ook langer kunnen zijn...

afgelopen week wel super moe geweest een 10sec vlaag van misselijkheid gehad en gevoelige tepels..en kramp in onderbuik alsof je ongesteld moet worden
gerommel in mijn buik..alsof je niks gegeten hebt..zeg maar..en kleine steekjes samentrekkingen en jeuk bij mijn vagina..zijn dit symptomen van idd 2 weken? of dus idd misshcien al verder?

alvast bedankt voor eventuele reactie's :)

groetjes hilmar
 
hi,

gefeliciteerd!
uiteraard kan het zijn dat je iid verder bent dan dat ding aan geeft.
aangezien je laatste menstruatie.
zou je nu op 5 weken zitten.maar dat zal een echo beter kunnen vertellen!
ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, niet vanaf de bevruchting.
duss..

die vlagen van misselijkheid herken ik wel(wel alweer 5 jaar geleden)
ik krijg altijd bij menstruaties jeuk/kriebels aan de vagina,maar niet tijdens de zwangerschap.
die samentrekkingen heb ik ook wel wat langer last van gehad.

heb je de verloskundige al gebeld?
groetjes
 
Klinkt als superzwanger! Maar deze klachten nemen vaak nog wel toe als je iets langer zwanger bent. Tja... ook kun je al vroeg klachten krijgen natuurlijk. Ik zou wel van 4 weken (dus 2 weken echt zwanger) uit gaan anders krijg je misschien te vroeg een echo en kun je niets zien. Zit je weer in onzekerheid.

Die jeuk komt me niet bekend voor, kan ook een schimmeltje zijn. Even in de gaten houden en anders even een zalfje van de huisarts ophalen. Kan verder geen kwaad voor de zwangerschap hoor!

GEFELICITEERD!
 
Allereerst gefeliciteerd. Ik herken de kwaaltjes wel maar wat bloempje al schrijft jeuk zou ik ook even op letten en eventueel mee naar de huisarts gaan. Ga idd maar uit van 4 weken. Ik was uitgegaan van 6 a 8 weken en een week later kreeg ik echo en bleek toen pas 6 weken te zijn en dat is dan toch wel een kleine teleurstelling. Je kunt beter denken dat je korter zwanger bent. Elke dag die je dan langer zwanger bent is mooi meegenomen en cadeau.
 
hoihoi

bedankt voor jullie reactie's!! heb al wel verloskundige gebeld..donderdag afspraak :) spannend...situatie wel uitgelefd..en zij zegt ook..dat t idd "officieel gezien" 7.5 week kan zijn...kijkend naar mijn 1e dag van laatste mensturatie..vandaar dat ik toch ff langs moet komen...tot nu toe voor de rest eigenlijk geen kwaaltjes gehad... wel "raar" gevoel in mijn buik/maag maar niet misselijk ofzo..kramp in mijn onderbuik heb ik ook wel..maar alles goe te doen...en niet heeeeel vervelend..

wat ik alleen wel "eng" en vreemd vind...dat ik er nog helemaal geen besef van heb dat ik zwanger ben...dus hoooooop zo dat dat komt als ik bij verloskundige ben geweest....want dit is neit leuk zo..geen besfe hebben...terwijl ik wel ongelovelijk blij ben..maar t doordringen moet wel komen :) hoop heeeeel snel...ff afwachten wat verloskundige donderdag zegt...spannend!!

xxx
 
Dat besef komt langzaam maar zeker hoor. Vooral als je voor het eerst zwanger bent, is het gewoon niet voor te stellen dat er iets in je lichaam groeit. Ik vond de eerste zwangerschap heel speciaal. alles is nieuw en wonderlijk.
Straks als je klachten toenemen of als je een mooie echo hebt gehad dan zul je je zeker ook echt wel zwanger gaan voelen. Maak je daar maar niet ongerust over!

Ik ben benieuwd wat de vk donderdag zegt. Laat je het nog weten?
 
een beetje een hele late reactie...sorry :)

idd donderdag verloskundige geweest..maar helaas..er was nog niks te zien :S dus op t moment dat ik testte was t serieus "net raak" zeg maar..haha

5 april weer heen..en dan zouden we als t goed wel wat moeten zien..
vandaag tijdens t plassen een licht bruin roze slijm gehad bij afvegen zeg maar...beet je raar om zo te zeggen..mja..ik hoop zoooooooo dat dit alsnog innestelingbloeding is..heb gehoord dat dat bij 5/6 weken ook nog kan gebeuren...dat zou dan bij mij nu ook zo zijn...hoop niet dat t een voorbode is van bij een miskraam...ondanks dat ik idd nog niet echt t besef niet heb an dat ik zwanger ben...wel besef hiervan...k durf amper naar de wc..hahah net nog wel geweest..maar toen was er niks meer te zien..

kan iemand mij laten weten wat de kenmerken van een miskraam zijn..op lichamelijk gebied dan...bijv..als een miskraam plaats vind..moetj e dan bij ook heeeeeel veel pijn in je onderbuik hebben??

nogmaals..ik hoop snel t besef te krijgen..want doordat t besef er niet is..heb ik moeite met stoppen met roken...terwijl ik weet..dat ik zou moeten kunnen stoppen...want heb dat al 3 jr gered...ook zonder moeite...

xxx
 
Terug
Bovenaan