zwanger_antibiotica

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 22 weken zwanger, en heb hevige oor ontsteking, mijn dokter heeft hiervoor anibiotica in lage dosis voorgeschreven, ik voel me al iets beter, maar wat voor impact heeft dit op mijn ongeboren baby?

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Groetjes, Lilybee

Ik heb vanaf week 10 wel 2 keer een antibioticum kuur gehad. De eerste keer 5 dagen, toen 3 dagen rust en vervolgens weer 8 dagen, maar dit was vanwege een GBS blaasinfectie. Iets heel anders dus en dus ook waarschijnlijk een andere soort antibioticum.

Omdat ik nu een GBS-infectie heb gehad in de zwangerschap, willen ze als de bevalling zich aandiend ook 2 keer een infuus met antibioticum erin doen, zodat de kleine geen GBS infectie krijgt.

Het lijkt me dat het van de soort antibioticum afhangt of het schade kan voor de kleine. Hier heeft je huisarts info over, maar ook de apotheek waar je de medicijnen ophaalt. Ze hebben daar veel meer info als dat er op de bijsluiter staat.

Groetjes Noah

In de bijsluiter staat of je deze medicijnen kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Er zijn wel antibiotica die je kan gebruiken. Ik heb ook een kuur gekregen toen ik een blaasontsteking had.
Wel voor de zekerheid altijd, nog een keer,  melden bij de huisarts.

Terug
Bovenaan