zwangere buik

Ik ben Ilona L. en ik ben 22 jaar en moeder van een dochter van 4 maanden. Tijdens mijn zwangerschap werd ik gek van al die mensen die ongevraagd aan mijn dikke buik zaten!!!! Voor ik het wist zaten er al twee handen aan mijn buik. Ik vind dit ronduit irritant.   Ik ben werkzaam als kapster, dus er kwamen nog al wat mensen die erg nieuwsgierig waren. Er werd ook niet gevraagd of ze even mochten voelen, nee patsboem direct voelen. Ik weet wel dat het goed bedoelt is, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt tijdens de zwangerschap. Groetjes Ilona.
 
Hallo Illona,
Die ervaring had ik ook tijdens mijn zwangerschap; een aantal mensen vonden het heel normaal om ongevraagd aan mijn toen-zwangere-buik te zitten. Het is afhankelijk van de persoon of ze aan MIJN buik mochten zitten. Als ik aanvoelde komen dat iemand aan mijn buik wilde komen om eventjes te voelen, dan probeerde ik hem handig weg te draaien.
Ha, ha, ik liep (7 maanden zwanger) over de markt  en een volslagen vreemde vrouw zei uit het niets: "hé, ben je zwanger?". Ik heb toen maar even heel bot gereageerd "nee, hoor ik ben gewoon dik" Daarna wel gecorrigeerd dat ik inderdaad zwanger was, maar de vrouw in kwestie was wel even geschrokken.
Op één of andere manier ben je als zwangere interessant voor de buitenwereld en wil iedereen aan je zitten.

Groetjes Marieke
mv Stan, 04-09-2004
 
Mijn eerste zwangerschap had ik daar inderdaad ook erg veel last van.
Mensen die gewoon in een gesprek ineens hun hand op je buik leggen.
Zwaar irritant! Blijkbaar geldt je buik plotseling als gemeengoed als
er een kind in zit.



Kennis maken met een nieuwe wereldburger blabla.



Ik ben nu weer zwanger (nog maar pas) maar zodra mijn buik begint te
groeien ga ik mensen er dit keer maar eens goed op aanspreken als ze
zomaar aan mijn buik zitten.



Lynn

 
Ja ik geef je groot gelijk, als ik een tweede zou krijgen dan zou ik het ook anders aanpakken. Gewoon van te voren zeggen dat ze er van af moeten blijven.

Groetjes Ilona l.
 
Heel herkenbaar. Ik had op een gegeven moment een band om mn buik waarop stond "Do NOT Thouch" Of met een verbodsbord met een hand erin erop. Hielp wel, maar ja het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn he!!!

Gr linda
 
Terug
Bovenaan