Zwangere dames!

Ladies,

Ik ben benieuwd hoe jullie deze zwangerschap ervaren ten opzichte van jullie vorige(n).
Andere kwaaltjes, ander gevoel, etc?

Ik merk dat ik veeeel vaker ziek ben, zitzelfs voor het eerst in jaren weer aan de Ventolin puffers en heb al 3 bijholte ontstekingen en een bronchitis gehad.

Ook had ik bij Warren een heel mooie huid en goed in model zittend haar. Nu zit ik onder de kleine onzuiverhedenen zit mijn haar chronisch in een staart. En waar ik bij Warren wel een beetje misselijk was ben ik nu tot een week of 17/18 kotsmisselijk geweest.
De laatste 'bonus': tijdens de bevalling is Warrens bloed in mijn bloed terechtgekomen en heb ik nu dus zeldzame anti stoffen in mij bloed. Gelukkig tot nu toe zonder gevolgen voor mijn zwangerschap maar ik moet nu de hele tijd laten prikken om te kijken of het stabiel blijft.
Zou dat idd allemaal komen omdat ik nu zwanger ben van een meisje?

Maar, wel weer heel leuk: ik ben nog lang niet zoveel aangekomen als ik op dit moment (27 weken) was mer Warren ( nu + 8, van Warren zat ik nu al op + 15).

Ach, zwanger zijn is gewoon niet zo mijn ding, ik kijk zoooo uit naar het moment dat ze straks glibberig, nat en warm op mijn buik ligt!!!

En met jullie? Hoe ver zijn jullie? Hoe voelen jullie je? Heeft/hebben jullie kindje(s) het 'door' dat er een baby in jullie buik zit?

Ben benieuwd!
X
Evje

Leuk om dat zo te lezen.
Ik ben nu 21 weken zwanger en heb juist het tegenover gestelde als jou, was ik bij Karlijn eigenlijk de hele zwangerschap misselijk nu maar een paar keer per week overgeven( helaas wel nog steeds) was ik bij Karlijn dood en dood moe, nu ben ik vermoeider als normaal maar heb niet de hele dag het idee dat ik omval van de slaap, had ik bij Karlijn nu al een bekkenband om en had ik veel pijn, nu voel ik mijn bekken maar das goed te doen. En wat ik helemaal super vind, was ik bij Karlijn een lopende emotionele hormoonbom die elk moment kon ontploffen, voel me nu happy, hoef niet om alles te huilen en manlief hoeft niet bang te zijn dat ik elk moment kan ontploffen, kortom tot nu toe echt een hele andere, veel fijnere zwangerschap! Alleen wel veel last van harde buiken en dat mag ook niet meer worden zei de gyn.

De 20 weken echo was helemaal goed. We weten, net alsbij Karlijn, niet of we een jongetje of een meisje krijgen.
Bij de echo bleek wel dat ik 2 even grote( beide een normale afmeting) placenta's heb die met een dun "sliertje" aan elkaar vast zitten.

Ik heb niet het idee dat Karlijn snapt dat ze een brusje krijgt.

Vinden jullie het nu ook lastiger om een leuke naam de verzinnen?

Heeft Warren dan een andere bloedgroep waardoor je nu die anti stoffen hebt?

Ben ook benieuwd hoe het met de andere gaat!

Hier een goede zwangerschap,morgen alweer 33 weken gaat allemaal erg snel,buiten dat ik veel moe ben deze zwangerschap ben ik bijna niet ziek geweest.
nog een weekje werken dan lekker verlof,moet alle kleertjes en lakentjes nog wassen....en thuis tutten....moet zeggen dat ik het allemaal erg snel vind gaan nu soms benauwd het me dat nog maar 7 weekjes duurt....zal ook wel komen dat we veel tobben met de gezondheid van Kyandro dan ben je daar toch veel meer mee bezig.ook mn dochter krijgt buisjes en neusamandelen eruit,ze is 5 maart aan de beurt....dus de baby moet nog maar wachten met komen,hopelijk als ik straks meer rust heb kan ik me gaan concentreren op de bevalling en de baby
maandag krijg ik nog een echo om te kijken of de placenta weg is bij de uitgang anders moet ik een keizersnede en dat lijk me heel erg,dus duimen jullie mee dat ie omhoog is gegroeid!?
verder is de baby erg goed in beweging en voelt hem al helemaal bij mn ribben koppie ligt al een tijdje naar beneden....alleen soms allemaal onwerkelijk dat zo snel gaat,moet echt meer genieten maar daar is gewoon weinig tijd voor

@evje:bij jullie dus een meisje?jammer dat je je niet fit voelt deze zwangerschap....aan ene kant zal ik ook blij zijn als de baby er is.zwanger zijn is ook niet zo mijn ding hoor.nog even geduld

hier begrijp Kyandro dus echt niet dat er een baby komt.ben zo benieuwd hoe hij straks reageert...

liefs jootje

Hier ook een hele andere zwangerschap. Vorige heel vaak misselijk, bijna hele zwangerschap door, gelukkig niet overgeven. Maar wel tegen de misselijkheid eten, gevolg 25 kg aangekomen. Nu 14kg. Vorige zwangerschap erg droge plekken in mn gezicht, nu niet. Vorige keer zwangerschaps exceem, nu niet. Had toen een iets te hoge bloeddruk, nu een iets lagere.
Bij m'n vorige zwangerschap zat ik al in de ziektewet ivm rug, nek, hoofdpijnklachten. Hierdoor zat ik een beetje tegen het overspannen aan. Toen ik de ziektewet in ging kon ik 't allemaal wat meer van me afzetten en was ik binnen een week zwanger.. :D
Nu ben ik lichamelijk veel sterker, alleen al door 't tillen van ons meisje.. :) Maar had ook zooltjes gekregen.
Heb nu wel rond 20 weken een dip gehad dat ik erge bandenpijn had, maar dat staat los van de klachten die ik de vorige zwangerschap had.
Heel bijzonder vind ik 't dat 't zo anders kan zijn!
Mijn dochter aait mn buik als ik 't over de baby heb, of soms komt ze spontaan om een kusje te geven, echt schattig.. In hoeverre ze 't snapt weet ik niet, praten doet ze nog niet, maar 't is wel grappig!
Liefs!

Hey,

Wat een leuk topic!!!

Ik ben nu bijna 15 weken. Na een #%#*(%& start, kan ik na een goede uitslag van de combinatietest eindelijk genieten.
Nou ja... Ik ben nog steeds moe, en loop voortdurend te kokhalsen.

Maar mijn zwangerschap is wel totaal anders!!! Heb nu al een klein buikje (bij floor pas ruim over de 20 weken), lust niks meer behalve rauwkost (bij floor wilde ik alleen maar macdonalds en snoep, wat ik nu echt niet meer lust), en heb een verschrikkelijke droge huid.

Maar ach.. nog even dan kan ik onze mini als het goed is gaan voelen :):):)

Van Floor krijg ik overigens steeds kusjes op mijn buik!

Liefs,

T

Terug
Bovenaan