Zwangere met pds

<p>Dag dames,</p><p>Zijn er zwangere of zijn geweest die ervaring hebben in het begin van hun zwangerschap met pds. Alle tips en ervaringen zijn welkom.      </p>

Ja zeker. Momenteel 18 weken zwanger en ruim 4 jaar pds. Ik weet niet welke variant jij van pds hebt, maar ik zelf heb vaak obstipatie en dat ik echt weer helemaal verstopt raak.  Met medicijnen is het prima te doen, ik neem nu soms wel wat meer tijdens de zwangerschap. 
Verder gaat de fodmap weer je beste vriend worden ;-) oja en mijn darmen blijken uitgerekt door de pds dus die zitten nu gepropt in mijn bovenbuik waardoor mijn bovenbuik in een punt loopt. Doet geen zeer gelukkig, maar leuk is wat anders. Ik zou inmiddels al wel een klein buikje moeten hebben maar ipv daarvan heb ik een grote bovenbuik ?

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ja, ik heb écht alle varianten van pds hahaha.... Ik ben geen voorstander van medicijnen, dus die gebruik ik niet. Hoe kwam je erachter dat je darmen blijken uitgerekt en in de bovenbuik zit. En wordt er extra gecontroleerd bij verloskundige, of naar specifieke dingen gekeken.

Met echo's was dit goed zichtbaar, mijn eerste echo moest ook inwendig omdat mijn darmen zijn gezakt tot achter mijn schaambot en daardoor was de baarmoeder niet zichtbaar.  
Verder gaat bij elke zwangere de dunne darm zich opvouwen in de bovenbuik, er moet ruimte worden gemaakt voor de baarmoeder. Mocht je dit willen dan kan je hier verschillende filmpjes over vinden  
Ik heb geen extra controles bij de verloskundige, wel mag ik gewoon langskomen bij de huisarts. 

Terug
Bovenaan