zwangere politie-agenten/militairen

Ja, ik denk over de raarste dingen na. Zo werd er een tijd geleden gesproken over dat militairen met jonge kinderen niet uitgezonden zouden moeten worden. Aangezien mijn man bij de marechaussee werkt vroeg ik hem hoe zwangere vrouwen bij defensie dat doen met hun uniform enzo. Hij kon zich niet herinneren iemand met een dikke buik in uniform gezien te hebben (volgens mij bestaat er niet eens uniform-positie-kleding).
Maar hier hebben we ook een aantal militaire- en politie- vrouwen. Dus jullie kunnen het me vast wel vertellen. Gaan zwangere vrouwen in aangepaste kleding? Of krijg je aangepast werk ofzo?
Puur uit nieuwsgierigheid hoor.
Liefs Nelleke

Hoi, mijn man werkt ook bij de Kmar! Hij zei dat zwangere Kmardames een burger/bureaufunctie krijgen en burgerkleding mogen dragen. Ze mogen in geen geval in een dreigende situatie ingezet worden (of politiewerk doen waarbij er contact is met verdachten en dergelijke) en dus ook niet als zodanig herkent worden (uniform). Wat uitzendingen naar buitenland betreft mogen moeders werkzaam bij de Kmar niet uitgezonden worden totdat het jongste kind 2 jaar oud is. Voor de mannen is er nog geen regeling, daar wordt wel hard voor gedebateerd. Mijn buurvrouw werkt bij de landmacht en tijdens haar zwangerschap heeft ze gelijk een administratieve functie gekregen (maar deze geweigerd en is doorgegaan met veldwerk, ze nam het allemaal niet zo nauw zeg maar)

Toen ik zwanger was van Kay kon ik met de 8 weken al niet meer in mijn (hippe) dienstbroek. Ik liep toen dus al in "burger" op het bureau. Maar we hebben op het bureau ook van die positiedienstbroeken, maar die dingen heb ik nooit gedragen. Ik kon gelukkig, geluk bij ongeluk, bijspringen bij de recherche ivm een rote zaak. Ik ben daar toen 4 mnd gewerkt en kreeg toen mijn bekkenklachten en moest met de 21 weken zwangerschap stoppen met werken. Daarbij wilde ik ook die diensten zelf niet meer draaien. Je weet namelijk nooit in welke situatie je terecht komt en de veiligheid van mijn kindje gaat voor alles!

In principe wordt je zodra je buik zichtbaar is van straat af gehaald. Dit voor de veiligheid van jou en je kind. Want als  een verdachte ziet dat je zwanger bent dan ben je verder van huis,.. te denken aan een aanhouding met verzet (schoppen,slaan en steken met mes of drugsnaalden naar de buikstreek). Maar ook omdat je dan minder conditioneel kunt.
Er lopen wat gekke op de wereldbol rond, dus er wordt heel goed op je gepast als je zwanger bent.  Zodra je zelf aangeeft niet meer op straat te willen hoeft dat dus niet meer en krijg je alternatief werk. Moeders die niet zo angstig zijn om hun kind worden op den duur door de baas naar binnen gefloten..

Dus in grote lijnen kun je zeggen dat zodra je buik niet meer te verstoppen is, het feest op straat afgelopen..

Hopelijk heb je hier iets aan..

Esmé mv Kay

Ik weet precies wat je voelt, mijn man staat ook aardig hoog op de lijst en is er de vorige ronde gelukkig doorheen geslopen omdat iemand in zijn brigade vrijwillig wilde gaan, pppffff, mijn man en ik weten dat dit erbij kan horewn als je beroepsmilitair bent, maar de keuze daarvoor is in 1996 gemaakt toen er nog geen gezinnetje was he!! Dan sta je niet stil bij dat soort dingen. Bij welke brigade zit jouw mannetje? Mijn man zit nu nog bij de Recherche Team mensenhandel/smokkel oftewel "het Sluisteam" te Schiphol en gaat per 1 september naar de ECID "Expertise Centrum Indentiteits- en Documentfraude" ook op Schiphol.

Mijn man heeft liever niet dat ik teveel info geef over hem op het internet, maar als me even een mailtje stuurt dan wil ik het wel vertellen hoor.
phira80@hotmail.com
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan