zwangere vriendinnen!! heeft er iemand tips hoe hiermee om te gaan??

Hallo allemaal,

Ik wil eigenlijk mijn hart eens luchten. Sinds 5!! jaar zijn wij bezig met zwanger worden. Na uitgebreidde testst is gebleken dat we allebei gezond zijn en er geen lichamelijke gebreken zijn om zwanger te worden. Toch wil het niet echt lukken. In december 2002 is het wel gelukt, maar dit resulteerde in een miskraam. In december 2003 ben ik weer zwanger geworden. Maar helaas, een bbz. Gelukkig hoefde ik hieraan niet geopereerd te worden en ben ik lichamelijk nog steeds prima in staat zwanger te worden! Helaas, ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet zwanger, en het is al bijna weer december......

Wat ik op dit moment het moeilijkste van alles vind (behalve dan dat het zwanger worden niet wil lukken!) is dat iedereen om mij heen zwanger is: 2 schoonzusjes, 1 collega, 1 vriendin van de ene groep, en 1 vriendin van een andere groep, en zo nog een aantal mensen waar ik mee omga.... Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik word elke dag geconfronteerd met zwangere mensen. Ik gun het mijn schoonzusjes, vriendinnen en collega echt wel, maar ben ook stikjaloers. Ik ben heel eerlijk gezegd ook erg kwaad dat het bij hun wel lukt. Ook al hebben de meesten al eerder een miskraam gehad: Zij hadden toch mooi het geluk dat zij uiterlijk drie maanden later toch mooi weer zwanger waren. Daarnaast kan ik het ook niet verkroppen dat wij als eerste begonnen met onze kinderwens, en waarschijnlijk als laatste eindigen. Klinkt een beetje als een competitie, maar zo bedoel ik het niet. Maar op het moment dat wij begonnen dacht niemand er over na, toen wij een jaar of twee bezig waren en ik mijn eerste miskraam had, kregen wij veel reacties als: goh daar zijn wij nog helemaal niet mee bezig, je bent nog jong enz... en toch hebben zij het eerder bereikt wat wij al jaren als grote droom hebben.

Ik word er toch zo doodmoe van, ben moedeloos en wil vaak het bijltje erbij neergooien. Er zijn dagen dat ik het liefst in bed blijf, geen post meer open (ivm eventuele geboorte kaartjes), geen telefoon meer opneem en niemand meer wil zien, zeker geen zwangere mensen.

Wie heeft er tips voor mij? Hoe gaan jullie hiermee om? Ik vind het namelijk wel erg belangrijk om hier goed mee om te gaan omdat al deze zwangere vrouwen erg belangrijk voor mij zijn. Ik heb er geen zin in om door dit probleem mensen te verliezen!!

Ik weet zo goed hoe je je voelt. Heb dit gevoel namelijk ook heel vaak.Net als jou was ik de eerste van iedereen die graag kinderen wou..inmiddels zijn er al zoveel voorgegaan, zelfs m'n jongere zusje die nooooit aan kinderen dacht! Als ik me wat fitter voel kan k heel veel hebben,maar soms zijn er van die dagen...Ik heb voor mezelf iets gezocht om me op te storten, zodat ik niet constant met het zwanger worden bezig ben. Maar toch als er dan weer iemand een leuk nieuwtje heeft en die gene is zwanger kan ik er maar moeilijk mee omgaan. Misschien helpt het als je er met iemand over kan gaan praten? Bij mij helpt het wel, maar iedereen zit natuurlijk anders in elkaar. Zet niet bij de pakken neer hoor!! En als je de mensen om je heen verteld hoe je je voelt zouden ze toch begrip voor je hebben? Veel sterkte! En we blijven duimen hoor, niet opgeven!

he MC,
ik heb eigenlijk niet echt tips voor je. ik worstel hier zelf ook mee en heb bv. een vriendin al eeuwen niet gebeld...ook heb ik vaak geen zin om naar verjaardagen te gaan omdat mensen dan of alleen maar over kinderen praten of over welke mensen er nu weer wel of niet zwanger zijn. en er zijn er nog heel wat in mijn omgeving die dat kunnen zijn...t is gewoon heel moeilijk en ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan. ik forceer mezelf soms maar gewoon te gaan en hou altijd een mogelijkheid open om weer weg te kunnen. dus niet van anderen afhankelijk ergens hoeven blijven. pffff, je hebt niet veel aan me, maar dan weet je wel dat je er niet alleen in bent...ik denk ook wel dat t helpt als mensen t weten, dan houden ze er toch een beetje rekening mee. ze hoeven niet helemaal niet meer over kinderen te praten, maar kunnen wel een beetje tactisch zijn. ik merk dat dat wel helpt.
heel veel sterkte hoor, lis

Hoi hoi,wat lijkt me dat erg als je al zo lang bezig bent.kan me heel erg goed voorstellen dat je het oneerlijk vindt.jij ben tenslotte al zo lang bezigmijn schoonzus was meteen zwanger,terwijl ik langer bezig was als haar ik heb er veel verdriet van gehad,maar weet er nu mee om te gaan en ben blij voor haar,het moet zo moeilijk voor je zijn,maar je weet in ieder geval dat je zwanger kan raken,ja wat voor tip kan ik je geven.je moet er proberen er niet zo meer mee bezig te zijn,want zo beinvloed het je leven,wat het al doet als ik het zo lees,probeer er zo veel mogelijk met iemand over te praten.ik had het er eerst heel moeilijk mee,maar ben me eigen af gaan vragen,is dit wat ik elke keer wil,me zelf gek lopen maken enzo,toen ben ik eigelijk het van me af gaan zetten en denken mijn tijd komt ook wel,meer tips kan ik je niet geven heel veel sterkte met alles en het komt goed geloof me gr manuela

Hallo meiden,

Ik geloof niet dat ik de enige ben met dit probleem, en dat is al prettig om te lezen, omdat ik mijn omgeving echt waar de enige ben die zelfs op de lange duur problemen heeft met zwanger worden (tot nu toe tenminste)

Het is inderdaad zoals bijv. anoniem zegt: de ene dag kan je er beter tegen dan de andere dag. Vandaag ging het prima, geen enkel probleem, dan bel/praat/mail etc. met de zwangeren om mij heen.
Verder zet ik me er ook altijd wel toe om gewoon met iedereen af te spreken. Maar het wordt er niet makkelijker van.

Bedankt voor jullie lieve reacties, het heeft mij tenminste even een hart onder de riem gestoken.

hoi mc

Wij zijn nu anderhalf jaar bezig en heb het zelfde gevoel dus kan me heel goed voorstellen hoe het voelt. Kan er soms ook niet goed tegen neefjes en nichtjes worden geboren en staan heftig in de belangstelling want hij of zij lacht lief is mooi enz. Ik vind ze ook mooi maar wordt er ook heel verdrietig van zeker als er mensen zeggen komt er bij jullie al wat zo wie zo een niet zo,n slimme vraag ik zou hem nooit aan iemand durven stellen iedergeval. Ik heb helaas geen tips ik probeer zelf door te gaan en er soms een grapje over te maken wat niet goed gaat natuurlijk. Ik hoop voor jullie dat het goed komt dat zo,n poos wachten wordt beloond. Zijn jullie onder behandeling of gebeurt dat niet? liefs

Terug
Bovenaan