zwangerfit of zwangerschapsyoga?

<p>Ik ben inmiddels 16 weken zwanger en heb altijd gevoetbald (na week 4 al mee gestopt) en ik ben iets langer doorgegaan met hardlopen. Naast zwemmen wil ik graag naar zwangerfit of yoga. Beide lijkt me leuk maar wat vinden jullie een aanrader? Wat doen jullie en wat is er zo leuk (of niet leuk) aan? </p><p>Ik kwam er achter dat ik niet al te lang meer moet wachten met aanmelden dus alle tips zijn welkom! ;) </p>
 
Ik heb yoga gedaan omdat je daar ook echt tips krijgt mbt je ademhaling tijdens de bevalling ik heb daar echt heel veel aan gehad als ik niet wist hoe ik moest ademen had ik het al veel sneller opgegeven denk ik (bevalling van 18 uur) ? en daarnaast wandelde ik zelf heel veel.. 
 
Ik wil de fitness gaan doen omdat dit beter bij me past (ik houd van een beetje meer actie), maar twijfel een beetje omdat die ademhalimgs- en ontspanningstips van de yoga heel handig zijn!
 
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en dat beviel me heel goed! Naast de ademhalingstechnieken leerden we ook ontspanningsoefeningen, en aan beide heb ik ontzettend veel gehad tijdens de bevalling en aan het eind van de zwangerschap. De hele bevalling heb ik de weeen staand kunnen opvangen met de weeendans. Ook kregen we veel tips over hoe je met je houding tijdens de zwangerschap kwaaltjes kunt verminderen en de bevalling kunt bevorderen. Ik merkte dat ik door de yoga veel vertrouwen heb gekregen in mijn lichaam. Ik wist wat er ging gebeuren tijdens de bevalling en had het gevoel van controle over de weeen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik naast de yoga 3 keer per week sportte tot het einde toe en veel gewandeld heb. Dus ik zocht ontspanning bij de yoga. Veel succes met de keuze! Beide is volgens mij heel leuk en een goede voorbereiding.
 
Ik heb zwangerschapsfitness gedaan en dat werd bij mij door een fysiotherapeut gegeven. Dus werd ook meteen goed op je houding enzo gelet. Vond ik wel fijn. Je moet het eigenlijk zien als gewone fitness maar dan aangepast op zwangere. Dus je bent alsnog aardig actief bezig. Ik heb geen yoga gedaan,  maar dat lijkt me wat rustiger.  
Diegene die bij mij de fitness deed, gaf ook na de les nog informatie mbt zwanger zijn, bevallen en kraamtijd. Soort verkorte zwangerschapscursus. Heb ik veel aan gehad. Ook heb ik daar ademhalingsoefeningen voor de bevalling geleerd. Ik ben nog niet bevallen , maar heb er wel veel van geleerd. Hopelijk heb ik er straks nog wat aan in de praktijk.  
Succes met het maken van je keuze. Je zou ook bij allebei een proefles kunnen doen en dan beslissen wat je het leukst vindt. 
 
Ik doe zwanger en fit .
Zijn veelal oefeningen om de spieren van rug, billen benen armen schouders en schuine buikspieren te treinen. Ook doen we Oefeningen voor de bekkenbodem .
Daarnaast doen we ademhalingsoefeningen. 
Bevalt me best goed ondanks dat t eigenlijk niet echt mn ding is
 
Dank jullie! Het fitte gedeelte spreekt mij ook aan StephW, maar vind juist het tot rust komen wel fijn denk ik. 
 
 
Terug
Bovenaan