zwangerscapsuitkering

hallo allemaal,ik he een vraag ik werk in de verzorging via een uitzendbureau.mijn vraag is of straks na de bevalling ik in aanmerking komt voor zwangerschapsuitkering.graag uw reactie hierover.
 
hallo,
zelf werk ik ook voor een uitzendburo en ben daar in vaste dienst.
zelf hebben ze mij nu al met ingang van janaurie vervroegd met zwangerschap verlof gestuurd omdat het werk te gevaarlijk was en te zwaar (gevaArlijke afvalstoffen)
en ze mij geen passend arbeid konden bieden
maar je hebt zowie zo recht op 16 weken zwangerschap verlof dat mag je dus zo indelen dat je in ieder geval 10 weken na de bevaling thuis mag neem je pas 4 weken van de bevalingsdatum je verlof op heb je zelf recht op 12 weken na die tijd.
die 16 weken krijg je gewoon doorbetaald ,maar je moet dan wel even een zwangerschapsverklaring van de vk hebben en deze afgeven op het uitzendburo.
succes verder
 
Zolang je maar de tien weken voor je bevalling maar niet ontslagen wordt, heb je recht op een zwangerschapsuitkering. Wordt je voor die tijd ontslagen dan niet. Dus let goed op wanneer je het verteld, ik heb namelijk iets te vroeg geroepen en ik was een dag later mijn baan kwijt. Onterecht trouwens, maar ik heb een proces aangespannen en het gewonnen, maar het is een domper op je zwangerschap!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan