zwangerscapsvergiftiging alle klachten behalve dat er ook maar iets in bloed word gevonden .. maak

A

Anoniem

Guest
Hallo.
Ik ben nu 38 week en 5 dagen zwanger en maak mij GROTE zorgen..
Ik heb last van:

hoofdpijn
gezichtsstoornissen zoals zwarte vlekken of lichtflitsen zien, sterretjes zien, of vaag zien dus echt wazig
plotseling vocht vasthouden en dan vooral me voeten enkels en handen.
beknellend gevoel rond de maagstreek (het zogenaamde bandgevoel)
misselijkheid.
En het gevoel dat ik mij helemaal niet meer lekker voel
een erg afwisseld hoge normale lage bloeddruk..( enerlaatste x was het 130/90 en laatste x was het 120/75)

De verloskundige heeft meerdere keren bloed afgenomen en laten testen en er is 1x(maar ook niet meer) een teveelheid eiwit in me urine aangevonden.
Heb paar keer aan ctgscan gelegen en die waren goed.
maar omdat ik dit al bijna 2 maand heb vertrouw ik het niet meer en ga me steeds slechter voelen.
omdat er dus geen eiwit in me urine zit en me bloedwaarden goed zijn moeten wij dus maar afwachten.
heb zo het gevoel dat ze wachten totdat me kindje iets overkomt of mij..
Heeft iemand hier ervaring mee..
en kn ik dit gaan tellen als zwangerschapsvergiftiging of wat is het?
En is het niet slimmer als ze het kindje halen?

groetjes Sylvia.

Hai Sylvia,

Ik heb zelf zwangerschapsvergiftiging gehad bij de 1e. Deze trad op bij 37 wk en met 37 1/2 wk is mijn dochter (spoed ingeleid) geboren. Ik hield opeens erg veel vocht vast en had inderdaad last van een drukkend gevoel bij mijn maag (maar dat had ik al langer). Dit kan ook door mijn enorme buik veroorzaakt zijn. Gek genoeg had ik eigenlijk geen andere signalen en dat terwijl binnen een paar dagen mijn bloeddruk plotseling naar enorme hoogtes 180/120(!)  steeg (was heel de zwangerschap normaal). De gyn. besloot toen in te gaan leiden. Ik zal je verder niet vermoeien met details, want ieder geval staat op zich en ik ben er samen met mijn dochter  gezond uitgekomen.
Als je twijfelt, laat dan je bloeddruk nog eens extra meten. Sommige kenmerken zijn gerelateerd aan zwangerschapsvergiftiging, sommige gewoon aan een zwangerschap. Bel je verloskundige nog eens en vertel haar je klachten. Wellicht is er niets aan de hand, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Ten slotte is het jouw kind en jouw lichaam! Nogmaals, ik ben geen arts, maar zoveel onrust in je lijf is zeker ook niet goed voor jou en je kindje.
Ik wens je veel sterkte en een goede bevalling (met een prachtig kindje) toe!

liefs
 Fee Julia (19 wk  2dg)

Hallo Sylvia,

Ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gehad. Vanaf 30 weken hield ik vocht vast in extreme hoeveelheden. Met week 38 had ik bloeddruk 140/110. Verder ging het goed met me, geen klachten, bloed  goed,  maar ik werd wel opgenomen. Mijn bloeddruk zakte weer en ik mocht weer 5 dagen naar huis met bedrust. Bij controle, inmiddels 39 wk, weer 140/110. Weer opname, inmiddels hoofdpijn. Mijn bloeddruk zakte niet meer en ik  ben ingeleid met 39.6  wk.  Het heeft bij mij dus 2 weken geduurd voor er werd ingegrepen. Ze hadden het liefste dat ik spontaan beviel maar dat gebeurde maar niet.

Mijn dochter heeft het  vanaf het begin prima gedaan, heeft er geen last van gehad.  Bij mij heeft het een tijd geduurd voor ik me weer de oude voelde. Het  vervelende is dat veel symptomen ook 'normale' zwangerschapsverschijnselen zijn. Vocht vasthouden doen heel veel zwangeren. Toch zou ik inderdaad  aan de bel blijven trekken. Beter te vaak dan te weinig. Hopenlijk beval je zelf dit weekend!  

groetjes,  da77    

ja ik hoop dat ik snel natuurlijk beval dat heb ik natuurlijk het liefste..
De vochtophopingen is gewoon niet meer te doen.
me voeten zien er uit alsof (heeft iemand lord of the rings gezien Nou net zo opgezwolle als frodo)
Moet er eigenlijk altijd eiwit gevonden worden bij zwangerschapsvergiftiging??

Groetjes sylvia

Er zijn verschillende stadia van zwangerschapsvergiftiging. eerst gaat je bloeddruk omhoog en daarna gaan je leverfuncties omhoog en eiwit in de urine. Bij een onderdruk van 90 wordt er meestal  nog niets  gedaan.   Pas boven de 100 gaan ze zich zorgen maken. Bij mij schommelde het enorm, van 140/110 naar 140/95 in een half uur. Zodoende werd er dan toch maar weer besloten af te wachten, om gek van te worden! Schommelen tussen 75 en 90 als onderdruk is allemaal vrij normaal.
Mijn advies: neem bedrust, voeten omhoog en bel je vk als je het niet vertrouwt.

sterkte! da77

Hoi,

Moeilijk is dat he.
Heeft je verloskundige je niet doorgestuurd naar het ziekenhuis als je bloeddruk hoger is.
Toen mijn bloeddruk omhoog was gegaan,naar 95 moest ik naar het ziekenhuis.
Daar hebben ze het constant in de gaten gehouden, om de zoveel dagen bloed afnemen bloeddruk opnemen, urine inleveren en een ctg maken.
Dit was vanaf 37 weken ongeveer.
Mijn bloeddruk heeft ook op 110 en of hoger gezeten.
Met 40+6 wk hadden ze besloten om het kindje te gaan halen met een inleiding, dit is een keizersnede geworden.
Ze hebben het liefst dat je spontaan bevalt.

Succes!

groetjes kaat

Soms snap ik verloskundigen niet, hoor. Kosten wat het kost komt er soms geen doorverwijzing. Het zijn geen artsen!!!!!! Als ik jou was zou ik aandringen op een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Zwangerschapsvergiftiging oftewel HELLP-syndroom is echt levensgevaarlijk. Al is het alleen maar om jou gerust te stellen en het zekere voor het onzekere te nemen. Ik zou hier niet te lang mee wachten!
Succes, Yoeke

Terug
Bovenaan