Zwangerschap bekendmaken aan klas

<p>Hoi allemaal!<br /><br /></p><p>Ik ben juf van groep 5 en wil volgende week mijn zwangerschap bekend maken aan mijn lieve klas. Iemand leuke ideetjes? Niet té arbeidsintensief graag ? </p>

De echo-foto laten zien en vragen of ze weten wat dat is. Een collega van me heeft dat gedaan en er kwamen erg verrassende antwoorden! Ze sprak van te voren wel af dat de kinderen die weten wat zo’n “foto” betekend echt niks mochten verklappen. Dat werkte heel goed!! Daarna at ze ook beschuit met muisjes en het was een geslaagde bekendmaking. 
succes!!

Ik had een website gevonden waar je een woordzoeker kan maken. Als oplossing had ik "juf .... Is zwanger". Was een heel groot succes!

En als ze het weten; lekker met elkaar elke week de prenatal app bespreken! Ik heb zoveel lol gehad met mijn groep 4, als ze op maandagochtend hoorde dat het ‘zo groot als een venkel’ was. En dan allemaal weer hun lineaal pakken om te kijken hoe lang de baby was. Elke keer weer leuk en leerzaam, mijn dochter van 6 maanden heeft echt 28 stiefbroers en -zussen. Geniet! En natuurlijk van harte gefeliciteerd! 

Ik heb mijn leerlingen heel de dag door letters als beloning gegeven. Uiteindelijk aan het einde van de dag moesten ze gaan puzzelen wat er uit kwam. De streepjes had ik op het raam gepakt zodat ze wisten hoeveel letters ieder woord had. Uiteindelijk kwamen ze eruit. 
De juf krijgt een baby! 

de hele dag hebben ze zich voorbeeldig gedragen om een letter te verdienen, met uiteindelijk een spetterend einde! 

Daarna filmpje van de echo bekeken en inderdaad iedere week vertellen hoe groot de baby was. Fantastisch om dit zo met ze te delen! 

Terug
Bovenaan