Zwangerschap bekendmaken

<p>Hai dames! Afgelopen dinsdag heb ik m’n eerste echo gehad. Na 2 miskramen met “slechte” echo’s, zijn wij helemaal in de wolken van een perfecte zwangerschap. <br /><br /></p><p>De gynaecoloog vindt de zwangerschap er perfect uit zien: de grootte klopt met de termijn en het hartje klopt goed. Aanstaande woensdag hebben we dan ook de 2e echo. <br /><br /></p><p>Voor de mensen die bij een Gyn lopen: hoeveel echo’s kregen jullie en bleven jullie onder controle in het ziekenhuis of gingen jullie later naar een vk? <br /><br /></p><p>Wat vinden jullie een goed moment om je zwangerschap wereldkundig te maken? Ergens schreeuw ik het het liefste van de daken, maar aan de andere kant zit de angst er nog goed in tot de 12 weken... </p><p> </p><p>ik ben benieuwd naar jullie! <br /><br /></p><p>groetjess</p>

Bij de eerste zwangerschap hebben we het de ouders/zus meteen verteld. Helaas werd dit een miskraam. We hebben toen ontzettend veel steun gekregen. 
De tweede zwangerschap ook direct aan ouders/zus verteld. Pas na uitslag van de nipt de rest van de mensen ingelicht. 

Vond dit ook een lastige. Hebben in elk geval de tweede echo afgewacht zodat ook te zien was of de groei vanaf de echo ervoor normaal was verlopen en nog alles goed was. Kregen die heel vroeg met 8 weken al. 
Verder de afweging gemaakt met wie ik het wilde delen als het mis zou gaan, die mensen als het zo uitkwam dat ik ze zag, op een leuke manier laten weten welk nieuws ik had. Zat dus soms wel een week of 2 tussen ten opzichte van elkaar.
De rest van mijn netwerk en werk hebben we het iets voor de 12 weken na de termijnecho verteld.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat alles er nu goed uitziet zeg. Hoever ben je nu?
Ik ben via IUI zwanger geworden, hebben daarom 2 echo's in het ziekenhuis gehad. De eerste was met 6.3 en de tweede met 9.4 ook hier ziet alles er goed uit en gaat ons traject verder bij een "gewone vk. Daar hebben we a.s. maandag met 11.3 onze termijnecho. 
Veel mensen wisten van onze lange weg (2.5 jaar) een aantal zelfs van de eerste ziekenhuisbezoeken dus die wisten het dan ook snel ;) dat waren zowel familieleden als wat vrienden. Na de 2e echo hebben we het verteld hoe het uitkwam ongeveer, dan gingen we het nog niet van dr daken schreeuwen maar ook niet echt verborgen houden. 
We wachten de termijnecho nog even af voor een bericht op sociale media ;) 

Terug
Bovenaan