zwangerschap bij overgewicht en leeftijd 38 jaar

Hoi,

Ik ben bijna 38 jaar en heb twee dochters, toch willen wij graag nog een derde kindje. Ik heb alleen wel overgewicht. Wie kan mij iets vertellen over zwanger worden met overgewicht en de oudere leeftijd.

groetjes,

Hoi Jolie,
Of je op oudere leeftijd zwanger kunt worden en zijn zonder complicaties ligt helemaal aan je eigen lichaam. Als je gezond bent is er geen enkele reden tot bezorgdheid en is alles mogelijk.
Afvallen is natuurlijk wel heel gezond bij overgewicht en tevens verhoogt het de vruchtbaarheid, dus word de kans op een gezonde zwangerschap groter.
Als het je lukt zou ik zeker probereren af te vallen en een gezond dieet te blijven volgen tot en tijdens een evt. zwangerschap. Daar zul je zeker baat bij hebben. Veel succes!
Lin

Sluit me helemaal aan bij Lin. Een gezonde zwangerschap begint bij een gezond lichaam. Je hoeft natuurlijk niet zo slank als een lat te zijn, maar als je serieus overgewicht heb, zou ik daar eerst iets aan doen. Is uiteindelijk voor jezelf en je gezin ook het prettigste denk ik.

Wat je leeftijd betreft, het brengt meer risico's met zich mee waar je wel rekening mee moet houden natuurlijk. Ook hier geld dat hoe gezonder, hoe minder kans op risico's.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan