Zwangerschap depressie

<p>Hoi alle mama,</p><p>Ik ben 5 dagen geleden bevallen van een gezond kind. Alleen heel me zwangerschap en de bevalling waren zo zwaar dat ik denk dat ik ni zwangerschap depressie heb. Ondanks de eerste miskraam die ik heb gehad was ik zo onzeker van mezelf of ik nog een kind zou krijgen. Heel voorzichtig gedaan tijdens de 2e zwangerschap met heel veel complicaties ligt de kleine nu al 5 dagen in me arm. Ik was na de bevalling en ben nu zeker ook nog heel gelukkig en dankbaar dat het allemaal goed gaat meter kleine. Heb tot nu toe nog geen leuke kraamtijd gehad omdat alles me een beetje dwars zit behalve een gezond kind. Ik heb vanmiddag zelfs een paar keer aangedacht dat ik de kleine pijn wilde gaan doen, dat ik hem niet meer leuk vind. Ik schrok hier heel erg van en zo bang dat ik dan ook echt iets ga doen dat ik nooit mezelf kan vergeven. Zijn er ook mama’s die ook een beetje hetzelfde probleem hadden/hebben? Als jullie het leuk vinden kunnen we misschien een groepsapp maken dat wij elkaar kunnen steunen! </p>

Beste gebruiker,
Klinkt als een heftige periode met heftige emoties. Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Je schrijft en vraagt of mensen een groepsapp leuk vinden. Sowieso lijkt het mij fijn om steun te ervaren die hetzelfde mee maken. Maar ik hoop echt van harte voor je dat je ook zo snel mogelijk hulp gaat zoeken. Bel je verloskundige en/ of huisarts voor advies want dit is echt niet niks. Sterkte ermee en hopelijk gaat het gauw beter!

Beste gebruiker,
Klinkt als een heftige periode met heftige emoties. Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Je schrijft en vraagt of mensen een groepsapp leuk vinden. Sowieso lijkt het mij fijn om steun te ervaren die hetzelfde mee maken. Maar ik hoop echt van harte voor je dat je ook zo snel mogelijk hulp gaat zoeken. Bel je verloskundige en/ of huisarts voor advies want dit is echt niet niks. Sterkte ermee en hopelijk gaat het gauw beter!

Ik denk dat als jij gedachtes hebt om je kindje pijn te doen omdat je hem niet meer leuk vind, je naar de huisarts/verloskundige moet. Het liefst morgen. Een appgroep gaat je hierbij niet helpen. Ik hoop dat je je klachten serieus neemt.

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je baby. Ik heb wat moeite met de zin, " als jullie het leuk vinden ". Ik snap dat zeker dat je hier met iemand over wil praten, maar ik denk dat je een professional nodig hebt. En zeker geen gezellig theekransje, want zo komt het op mij over.
Realistisch gezien zullen er dagen zijn dat je de baby echt niet leuk gaat vinden. Dergelijke gedachtes die jij noemt, vind ik heel dan ook zorgelijk. Hopelijk heb je geen huilbaby. Dan heb je handvaten nodig. Kun je dit ook met je partner bespreken? In belang van relatie en kind, denk ik dat hij de eerste is met wie je er over zou moeten praten.

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je baby. Ik heb wat moeite met de zin, " als jullie het leuk vinden ". Ik snap dat zeker dat je hier met iemand over wil praten, maar ik denk dat je een professional nodig hebt. En zeker geen gezellig theekransje, want zo komt het op mij over.
Realistisch gezien zullen er dagen zijn dat je de baby echt niet leuk gaat vinden. Dergelijke gedachtes die jij noemt, vind ik heel dan ook zorgelijk. Hopelijk heb je geen huilbaby. Dan heb je handvaten nodig. Kun je dit ook met je partner bespreken? In belang van relatie en kind, denk ik dat hij de eerste is met wie je er over zou moeten praten.

Zoek steun bij een professional. De gedachtes om je kind wat aan te doen zijn niet normaal en niet kloppend. Je hebt hier hulp bij nodig.

Terug
Bovenaan