Zwangerschap diabetes

Vanmorgen te horen gekregen dat ik zwangerschap diabetes heb. Ik werd hier op getest omdat ik pcos heb. Ik voel me erg schuldig, heb het gevoel dat ik het had kunnen voorkomen ofzo. Ik ben er toch van geschrokken. Vanmiddag krijg ik uitleg hoe nu verder.

Hoe ervaren jullie zwangerschap diabetes?
 
Hoi Lieh,
Wat vervelend, dat is even schrikken. Zelf kreeg ik 4 weken geleden hetzelfde bericht. Dat schuldgevoel herken ik heel goed. MAAR de uitleg die je nog moet krijgen zal je geruststellen! Gesprekken met de verloskundige hebben mij daarnaast doen inzien dat het niet mijn schuld is. Ik heb een dieet gekregen en dat vind ik goed te doen. Het is wel een beetje saai want ik heb wel trek in lekkere zoete dingen ;-) maar het is tijdelijk en voor het goede doel! Maak je niet te druk, het komt goed :)
 
Hallo,

Ik heb ook zwangerschaps diabetes sinds week 14. Je kan er niks aan doen, het zijn de hormonen. Indien je gewoon met voeding je suikers onder controle hebt, is er niks ergs aan. Helaas moet ik enorme hoeveelheden insuline spuiten aangezien ik resistent ben voor de insuline...
succes het komt goed!
 
Ik heb het bij de eerste ook gehad. Gek genoeg bij de tweede niet. Het zijn de hormonen die de boel in de war schoppen. Dus voel je vooral niet schuldig!
Ik heb een heel streng dieet gevolgd, koolhydraat arm (tot ongeveer 35 koolhydraten per dag) gegeten. Daarmee hield ik de insuline buiten de deur.
Voordeel vond ik met het dieet dat ik wel meer vetten mocht. Dus eens in de zoveel tijd een oven frikandel met mayo bijvoorbeeld. Of ik maakte zelf truffels van slagroom, zoetstof en 70%pure chocolade, jammie! Heb toen de schijfjes van wortelpeterselie (ipv aardappelschijfjes) ontdekt. Ga maar eens kijken en zoeken op koolhydraat bakken en koken. Er is nog best veel mogelijk! En lekker ook! En in plaats van aankomen viel ik af ook, maar mijn kindje kwam niks tekort. Wel onder begeleiding van een diëtiste hoor.
Succes bij het gesprek vanmiddag!
 
Terug
Bovenaan