zwangerschap en beugel

<p>Hoi meiden, </p><p>Als eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik hoor graag jullie ervaringen met het plaatsen/dragen van een blokjesbeugel tijdens de zwangerschap.</p><p>Ik zit zelf in ronde 1 en dat kan dus nog alle kanten op gaan. Volgens de ortho zou ik het ander half jaar moeten dragen..</p>

Dat kun je vast wel, wat toevallig haha! De ortho had aangegeven dat je last/infectie van je tandvlees kunt krijgen. Kan dat schadelijk zijn tijdens de zwangerschap? Verder vraag ik mij af of de beugel ervoor kan zorgen dat je de juiste voedingsmiddelen niet binnenkrijgt. Er werd namelijk gezegd dat na het aandraaien het gebit vier dagen pijnlijk zijn.

Tijdens de zwangerschap kun je sneller last krijgen van bloedend tandvlees, ontstoken tandvlees wordt door de gemiddelde mens zwaar onderschat maar zolang je jouw gebit goed onderhoudt hoef je nergens last van te hebben! Dus daar moet je je echt geen zorgen om maken. Iedere dag 2x poetsen liefst elektrisch en iedere dag stokers en floss gebruiken zodat het er tussen ook goed schoon is. Tijdens het dragen van een beugel is het gebruik van floss niet echt haalbaar Haha maar nog belangrijker om het goed schoon te houden aangezien er dan veel in de weg zit. Hiervoor gebruik je ragers om tussen de brackets schoon te maken. Het kan na het plaatsen van een nieuw draad eens in de zoveel maanden inderdaad even gevoelig zijn, mocht je er echt zoveel last van hebben eet je gewoon wat zachte dingen en kook je groenten wat langer maar je baby neemt wel wat hij nodig heeft dus ook daar hoef je je ook echt geen zorgen om te maken! Ik zie geen reden om het niet te combineren.. zwangerschap en een beugel ?

tijdens mijn zwangerschap zijn 2 tanden helemaal scheef gaan staan! moetst daarom na de bevalling weer aan de beugel. Duurde 9 maanden.
Nu voor de 2de keer zwanger en die 2 tanden drukken alweer. Maar de ortho heeft er een dikke draad achter gezet zodat het deze keer niet opnieuw kan gaan schuiven.
Ik zou zeggen wees blij dat je nu al een beugel krijgt maar ook tijdens ontzwangeren en de hormoonverandering zou het mij niet verbazen als het weer naar de oude stand gaat...
Zou wel blij zijn bijv. als de beugel komt bij 12 weken zwanger en dan blijft tot ontzwangeren. Dan heb je daarna mooie tanden :)

Terug
Bovenaan