Zwangerschap en fibromyalgie

<p>Dag dames,</p><p>Ik ben nu 6+5 en heb onwijs veel pijn in mijn buik. Volgens de verloskundige is dit bandenpijn (gezien ik geen bloed verlies). Nu weet ik dat bandenpijn heel normaal is, maar ik kan er bijna niet van lopen. De huisarts zegt dat dit te maken kan hebben met mijn fibro. Zijn hier meer vrouwen die fibromyalgie hebben en dit herkennen? Ik word er erg onzeker door en twijfel of alles wel goed gaat daar beneden.</p><p>Verder ben ik natuurlijk gestopt met mijn medicatie en ik merk dat alles me te zwaar is. Ik heb begrepen dat veel vrouwen met fibromyalgie zich juist beter voelen tijdens de zwangerschap, hadden jullie dit vanaf het begin? Of kwam dit pas later? </p><p>Liefs </p>

Hoi! Ik heb ook flink last van banden pijn, maar gelukkig niet dagelijks. Ik heb de eerste tijd nergens last van gehad, alleen verschrikkelijk moe. Nu mijn buik begint te groeien krijg ik ook veel last van mijn onderrug en bekken. Ik ben nu 14+4 trouwens. 
Hier ook gestopt met dagelijks medicatie maar het gaat mij vooralsnog goed af. Hoop dat jij je ook iets beter gaat voelen. :) Ben bang dat het bij iedere vrouw weer anders is! 

Hoi! Ik heb ook flink last van banden pijn, maar gelukkig niet dagelijks. Ik heb de eerste tijd nergens last van gehad, alleen verschrikkelijk moe. Nu mijn buik begint te groeien krijg ik ook veel last van mijn onderrug en bekken. Ik ben nu 14+4 trouwens. 
Hier ook gestopt met dagelijks medicatie maar het gaat mij vooralsnog goed af. Hoop dat jij je ook iets beter gaat voelen. :) Ben bang dat het bij iedere vrouw weer anders is! 

Dag Liez,
Bedankt voor je reactie! Ik ben er ook bang voor inderdaad. Is jouw vermoeidheid al iets afgenomen? En welke medicatie slikte jij? Ben je in 1x gestopt of heb je afgebouwd voordat je zwanger werd? 

Hoi!
ik ben vanaf morgen 19 weken.
ook hier bekend met fibro, gelukkig nog niet zo erg dat ik hier medicijnen voor slikte. 
Ik merkte al erg snel klachten tijdens mijn zwangerschap; slecht slapen, overal pijn etc. Kon al in een vroeg stadium niet meer op schoenen met een hakje lopen. Ook een incident op mijn werk gehad met een client waardoor ik mijn baarmoeder banden verrekt heb, dit is ook niet meer over gegaan helaas haha.
Ben rond de 14weken naar een osteopaat gegaan omdat ik toen echt problemen had met mijn bekken. Dat heeft mij goed geholpen!
ik merkte na 16 weken wat verbetering qua klachten. (Ik blijf wel last houden van mijn banden en bekken hoor maar niet meer zo beperkend als het eerst was gelukkig ?)
Hopelijk gaat het bij jou ook snel wat beter! 

Groetjes!

Mijn vermoeidheid is flink afgenomen vanaf week 12. Ik heb nu veel meer energie, uiteraard nog wel slechte dagen ertussen. Ik slikte 3x per dag ibuprofen + melatonine om in slaap te vallen. Ik ben daar, in overleg met mijn internist, in 1 keer mee gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Ik heb met mijn verloskundige en internist overlegd dat ik alleen bij ernstige pijn een paracetamol neem, met een maximum van 3 keer per week. Sinds mijn zwangerschap heb ik nog geen paracetamol aangeraakt. :) Succes!

@Smurfjee: Oei, dat klinkt ook niet heel erg prettig (je banden verrekt), kan me voorstellen dat je daar veel last van hebt! Ik denk (hoop) dat ik er ook doorheen moet. Ik zal dat van de osteopaat even in mijn achterhoofd houden, dankje! Ik hoop dat je zwangerschap goed verloopt! 
@Liez: Wat fijn dat de vermoeidheid wat is afgenomen! Ik hoop ook zo dat dat bij mij ook het geval zal zijn! Vond je het stoppen met de medicatie zwaar? 
Ik ben erg snel zwanger geraakt (arts had aangeraden alvast te stoppen met de pil, omdat het door mijn "kleine" eierstokken en hele medische dossier lang kon duren voordat ik zwanger zou worden. Eerste cyclus was al raak), waardoor ik nog heel veel medicijnen slikte waaronder oa morfine en 900 mg gabapentine. Ik ben ook in 1 keer gestopt met alles en dat is natuurlijk ook een aanslag op je lichaam.. 
Heel lief dat jullie reageren, fijn om te horen dat het wel beter kan worden! 

Terug
Bovenaan