Zwangerschap en (sexy) lingerie gaan niet samen......zucht

Hallo allemaal,

Nu dacht ik al dat het allemaal niet zo "sexy" zou zijn, maar helaas valt het me nog meer tegen...
Als eerste krijg je in de "goedkope" zaken (Hema, H&M, Otto, Wehkamp e.d.) geen grote maten. Alle bh's gaan ongeveer tot maat D als je geluk hebt E.
Nu had ik deze maat al voordat ik zwanger werd, en nu ik bijna 15 weken ben en ik laatst in de winkel "voor de grap" eens ff een nieuwe ging passen of ik al een maatje meer moest hebben kwam de dame in de winkel tot de conclusie dat ik 75 G!! moest hebben. *SLIK*
Ok dat ik nu eenmaal redelijk goed gevuld was wist ik al, maar dat het zo ver al was? Het vervelende hierbij was dat dezelfde dame (was trouwens in de Livera) mij ook vertelde dat de collectie maar tot G ging.... staat me nog wat te wachten dus....
Ik was ook bij  Hunkemoller geweest maar daar  hebben ze dan weer alleen maar witte bh's. Sorry maar die draag ik "normaal" ook nooit, dus nu vertik ik het ook!

Verder, zijn er echt helemaaaaal geen bh's die een beetje leuk/sexy uit kunnen zien, ik vind het diep triest, betekend het nu dat ik voor het komende half jaar (en langer) gedoomed ben om onaantrekkelijke oma bh's aan te trekken (sorry als ik hier iemand voor beledig). Ik heb ook geen zin om honderden euro's uit te geven aan bh's die ik over een half jaartje of minder  niet meer draag. Kijk wat nodig is, dat is nodig... maar laten we het vooral ook een beetje menselijk houden...

Ok ik denk dat ik nu wel weer even van mijn frustraties af ben. Hopelijk lukt het jullie wel allemaal om een leuk modelletje/maatje/kleurtje te vinden...

Groetjes!
Nymuee
14w6d

Hoi Nymuee,

Ohhh, wat leef ik met je mee, komende zondag ben ik 16 weken zwanger en ik moet ook al gaan denken aan andere bh's... Nu heb ik gewoonlijk een F cup, maar bij Hunkemuller of Livera kon ik al nooit slagen. Eerst kocht ik mijn lingerie (dus ook mooie kantjes en stringetjes, want mijn kerel wil ook wat.....) bij een hele dure lingeriezaak. Helaas hebben zij daar de laatste tijd niet meer zoveel. Nu slaag ik dus erg goed bij Quinn bodywear.... Zij kunnen daar ook grotere maten voor je bij bestellen. Nu ben ik daar nog niet geweest voor een meegroeibh (volgens mij zijn die dingen gewoon standaard lelijk) maar ik heb al in mijn gedachten dan maar een gewone mooie bh te halen waar ik dan nog een beetje in kan groeien. Vaak kun je ook nog wel wat spelen mij het verbreden van de achterkant door zo'n tussenstukje. Maarja, echt ervaring met het zoeken heb ik dus nog niet, wilde ik dit weekend gaan doen. Als ik er goed slaag zal ik je het doorgeven, geef je dan ook aan mij door als jij ergens goed slaagt?? En ja, als het echt niet lukt, dan maar zo'n witte tent, het moet toch ook prettig blijven lopen nietwaar...

Succes met de zoektocht.

Roebertha

Hallo Roebertha,

Jazeker, als ik slaag zal ik het zeker laten weten!
Tot nu toe heb ik alleen nog maar 1 zwarte "tent" bij Livera kunnen vinden, en tja die hadden ze op dat moment ook nog niet eens in mijn maat.. zucht. Het probleem wat ik nl heb is ook nog eens dat ik niet mega breed ben, dus met een gemiddelde omtrek van 75 kom je tegenwoordig helaas ook niet ver... Ik ben nog blij dat ik niet super smal ben, tjee wat moet het dan wel niet zijn!
Succes met je zoektocht en we houden elkaar op de hoogte!

Arme meid! Ik weet er alles van!! Voor de zwangerschap had ik al 75F en nu (bijna 10 weken zwanger) zit ik tussen 75G en 80F. Ik moet er even niet aan denken waar dit moet eindigen... Er IS wel leuke zwangerschapslingerie, maar die gaat inderdaad tot cup D. Dat schiet niet op natuurlijk!

Het merk Anita gaat tot cup H (errug degelijk, maar ik ben allang blij als ze uberhaupt iets in mijn maat verkopen dat ook nog een beetje steun geeft). Op internet heb ik ook nog een ander merk gevonden, Emma-Jane, daat ook tot cup H gaat (sommige modellen), maar ik weet niet of die lekker zitten.

Ik herken je frustratie - ik wil ook wel 'ns een leuk setje!! Niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook daarvoor... Er zijn wel leuke setjes, maar daar tel je al gauw 100 Euro voor neer - pffft.

Sterkte ermee! Ik troost me met de hoopvolle gedachte dat mijn borsten vast flink wat borstvoeding kunnen produceren, haha!

~Hilde

hallo , mischien hebben jullie hier wat aan ,ik bestelde vaak lingerie uit de Nekkerman ,Otto of de Wehkamp ,ook wel grote maten verkrijgbaar ,maar of je het leuk vind dat is voor ieder persoonlijk ,ik hoop dat jullie er wat aan hebben ,groeten Alien & Marit [ 25   april ]

En het is niet alleen de lingerie! Ik was al dolblij dat de nieuwe H&M bij mij in de stad nu ook positiekleding verkocht. Kom ik daar, hebben bijna alle shirts en truien een overslag met een naad die onder je borst hoort te lopen, maar met een grote cupmaat loopt die dus midden over je borst heen. GRRRRRRRRR!

Haha, ja, die naad-over-de-boezem is ook niet echt elegant! En iets met een mooi decollete kun je niet meer aan, omdat daar in 't midden je degelijke bh bovenuit komt... pffft. Ik opteer voorlopig voor jurkje-over-de-broek. Lekkere katoen-met-stretch tricot jurkjes/tunieken zijn over het algemeen niet duur, en ik kan er nog m'n gewone broeken onder aan - elastiekje door het knoopsgat en om de knoop, en de rits half open. En leggings natuurlijk - onder een jurkje wel prima te doen.

Een vriendin van mij die ook zwanger is draagt bijna alleen maar sportbh's - ook een idee! Ik ga morgen (tegen beter weten in) maar weer eens meegroeibehas MET beugel kopen  - die zijn er helaas alleen in het wit, pfft. Ik heb wel 2 zwarte meegroeibeha's gekocht, maar die hebben dan weer geen beugel. En een leuk kleurtje of patroontje, daar hoef je al helemaal niet mee aan te komen als je 75F/G hebt. Grrrr.

Sterkte allemaal!

Hoi hoi,
Bij amerikaanse websites hebben ze wel wat meer. Op www.motherwear.com heb ik een hoop leuke beha's gezien, bij www.prettymum.nl ook wel. Verder heb je www.lingerievoortwee.nl . Bij de hunkemoller is het ook wel even het rondkijken waard.
Hoop dat jullie iets aan de tips hebben.
Groetjes en veel succes, polly

Terug
Bovenaan