Zwangerschap en Spit!

Vanmorgen bij de huisarts geweest met mijn enorme rugpijn. Schijnt Spit te zijn. Hij kon er op zich helemaal niets aan doen, want de medicijnen die er voor zijn mag ik niet gebruiken. Nu moet ik veel rusten. Dus niet veel staan en lopen. Heeft iemand ervaring met spit en hoe is die er mee omgegaan?

Liefs,

Danielle
 
Hoi Danielle,

Ik heb ook wel last van spit gehad (niet tijdens mijn zwangerschap verigens). Ik heb me laten vertellen dat het eigenlijk spierpijn is in de spieren in je onderrug. Je hebt je rug dus overbelast en dat gaat over door rustig aan te doen. Mijn ervaring is dat het sneller overgaat als je af en toe wel wat beweegt: net als met spierpijn doorbloeden dan de spieren weer goed, waardoor ze sneller herstellen.

Het is even vervelend, maar het gaat met wat rust wel weer over hoor!

Succes,

Saskia
 
he hallo,

Ik heb het ook gehad tijdens mn zwangerschap. Ik was toen 31 weken zwanger. Ik kon niet op of om en liggen zitten en lopen was echt een straf. Ik mocht helemaal niks, maar ik kon ook helemaal niks. Ik heb toen wel paracetamol geslikt alleen voor de nacht om die nog een beetje door te komen. Ik moest wel erg afwisselen. Ik kon niet langer dan 20 minuten liggen, dus dan ging ik weer even een rondje door t huis. Zitten kon ik ook niet lang. Het heeft uiteindelijk 2 weken geduurd(dat erge dan). Ik adviseer wel dat als je eenmaal last blijft houden(ook tijdens de zwangerschap) wel fysio te nemen. Heb ik niet gedaan en heb er nu erg veel spijt van. Ik loop nog steeds met pijn in mn rug.

succes ermee. gr Linda
 
Terug
Bovenaan