zwangerschap en toch de pil nemen?

Hallo,
Sedert ongeveer 6-8 weken ben ik heel moe en heb af en toe het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Sedert enkele dagen heb ik ook af en toe pijnlijke borsten en moet ook veel plassen.
Nu weet ik wel van mijn vorige zwangerschap dat dit een teken kan zijn van zwangerschap.
Maar ik heb tot nu toe nog niet getest want het zou mij echt verwonderen. Ik neem nog steeds netjes de pil.
Maar toch denk ik af en toe, hier klopt precies iets niet.
Kennen jullie verhalen waarbij je toch zwanger zou kunnen zijn terwijl je de pil voortneemt? Ik ben ook al ongesteld geweest ondertussen.
Ik wil geen test doen, want ik zou het eigenlijk een beetje belachelijk vinden, daar ik mijzelf wijsmaak dat het echt niet zou kunnen.
Of zouden het gewoon de hormonen kunnen zijn? Blaasontsteking?Wat denken jullie?
Groetjes

hoi mama els,

als ik jou was, zou ik toch maar een test gaan halen en doen hoor.
Ikzelf heb twee kinderen gekregen ondanks dat ik de pil slikte. Ze zijn
nu 6 en 8 jaar.

Het kan wezen als je bijvoorbeeld buikgriep hebt gehad of flinke
diarree, dat de pil wat minder werkt, dit was toen bij mij het geval.

probeer het zou ik zeggen, wat heb je te verliezen? en als je wel
zwanger blijkt te zijn, is pil niet zo goed hoor. Kan ook geen kwaad,
maar toch.

En een bloeding krijgen kan ook door de pil zelf komen als blijkt dat je wel zwanger bent.

hopelijk heb je hier wat aan.

liefs Hester  

Bedankt voor jullie reactie. Raar hé? Je zit zowat te wachten totdat er reactie komt.
Eigenlijk ben ik wel wat geschrokken. Zou het dan toch kunnen? Ik geloof het nog steeds niet. Diarree of zo kan ik mij niet meer herinneren. En de vrijpartijen zijn doordat ons eerste zoontje niet zo'n grote slaper is :) toch iets verminderd bij vroeger... Zou echt wel toeval moeten zijn...

Hoe en wanneer hebben jullie dan ook precies ontdekt dat je zwanger was ondanks de pil?

Raar om te lezen idd dat het dus toch echt gewoon kan. Zwanger worden terwijl je de pil slikt.

Mijn vriend en ik hebben besloten om in sept. te stoppen met de pil, maar ben hem deze maand aan het eind van week 1 begin week 2 een keer vergeten (die dagen wel gevreeën)
nu heb ik sinds zaterdag last in mijn onder rug, mijn buik rommelt (idd net als of je giga naar de wc moet of ongi moet worden) ben beroerd en erg moe (leg me op een bed (bank is ook goed)  en ik kan wel slapen).
Maar weet niet goed of dat het nou een aan komend griepje is of dat het elders door komt.

Ik weet het gewoon niet meer het lijkt me zo raar dat het al kan gebeuren als je een keer de pil bent vergeten

hoi,

een vriendin van mij is ook door de pil heen zwanger geworden en heeft nu een zoontje van bijna 4. toen ze beloot voor een tweede kindje te gaan is ze niet eens ongesteld geworden, meteen de eerst ronde raak!! ze is nu 1,5.
ik denk ook dat het er een beetje aan ligt hoe vruchtbaar je bent (en hoevaak je het doet natuurlijk).

groetjes esther

Terug
Bovenaan