zwangerschap en trombose

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zwangerschap en trombose? Ik zelf moet namelijk levenslang bloedverdunners slikken en wij proberen zwanger te worden. Dat betekent dat mijn zwangerschap anders zal zijn dan die van anderen. Ik zou graag wat ervaringen willen delen.

Groetjes Mirjam

Hoi Goudlokje,
herkenbaar verhaal van je. Ik heb in het verleden ook trombose gehad en moet ook de rest van mn leven bloedverdunners gebruiken. Dit had ook consequenties bij mn zwangerschap. Ik heb een dochter van bijna 3 en we zijn nu bezig voor een tweede. Heb helaas in januari een miskraam gehad.
Ik heb een hele voorspoedig zwangerschap gehad en gelukkig ging het met de medicijnen ook goed.
Is het jouw eerste kindje, en ben je al lang bezig om zwanger te worden?

groetjes an1974

Hoi An,

Bedankt voor je berichtje. Wij hebben al een zoontje van 2 jaar en gaan nu beginnen voor een tweede. Ik heb trombose gekregen na mijn zwangerschap, dus ik heb geen ervaring met trombose en zwangerschap. welke medicijnen moest jij nemen tijdens de zwangerschap? Moest je 9 maanden lang spuiten of ook tabletten slikken? Ik heb van mijn arts begrepen dat ik 9 maanden lang moet spuiten en geen tabletten slikken omdat dat gevaarlijk is voor de baby. Ik zie als een berg op tegen dat maandenlange spuiten, maar ja het is niet anders. Mag ik vragen waarom jij levenslang bloedverdunners moet slikken? Ik moet het omdat ik 2 x trombosebeen heb gehad en factor V leiden heb. Hoop weer wat van je te horen.

groetjes mirjam

hoi,
Hier een mama van een dochter van inmiddels 3,5 en ervaring met trombose voor,tijdens en namijn zwangerschap.
Ik zelf kom ook niet meer van de bloedverdunners af en weet dat ik moet stoppen met de tabletjes als ik zwanger zou willen raken.Dan moet ik al gaan beginnen met spuiten en dan ermee doorgaan als ik zwanger zou zijn.Met de tabletjes mag je absoluut niet zwanger raken.
In ons geval nog steeds erge twijfel,we willen wel een tweede maar er zitten veel risico`s aan vast.In ons geval ook een hectische bevalling en een hele slechte start van mijn dochterje waarvan ze niet kunnen zeggen ofdat van de bloedverdunners was.Zelf loop je ook de nodige risico`s en zo goed is fragmin niet voor je lichaam.Dit   is niet om jullie bang te maken hoor...Ik zou wel willen weten wat jullie voor info gehad hebben en adviezen om nogmaals zwanger te raken in combi met de bloedverdunners.Al met al een nu erg twijfelde mama
groetjes jolanda

Terug
Bovenaan