zwangerschap en vleesboom,wie kent dit???

A

Anoniem

Guest
hoi dames. ik heb ff een vraagje. is er iemand bekend met zwangerschap en een vleesboom. ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en heb waarschijnlijk een vleesboom achter de placenta.echoscopiste zei dat het geen kwaad kon en wel vaker voorkwam.ik krijg voor de zekerheid nog een echo over een week of vier ,vijf om te kijken of het inderdaad een vleesboom is want dat was niet zeker.verder was gelukkig alles goed en zat alles erop en eraan maar ik maak me toch wat zorgen merk ik.
graag reacties of ervaringen.
groetjes

Hoi Esther,
Ik heb zelf de vleesboom ontdekt met 22 weken. Dacht eerst zelf dat het een voetje was, maar dat kon niet volgens verloskundige. Gekke is dat bij de 20 wkn echo het niet gezien is. De verloskundige zei dat het geen risico was en dat ze pas een paar weken later een echo wilde. Omdat ik mij toch wel wat ongerust maakte heeft ze me alsnog doorverwezen naar een gynaecoloog voor een echo.
Hier ben ik erg gerustgesteld. een vleesboom kan geen kwaad en verdwijnt meestal wel na de bevalling. Met 30 wkn heb ik nog een echo gehad om te kijken of het problemen gaf met bevallen. Vleesboom zit niet in de weg, maar wel wordt geadviseerd om, met verloskundige, in het ziekenhuis te bevallen. Een vleesboom zou na de bevalling kunnen gaan bloeden en daar krijg je injecties voor.

Kortom geen zorgen maken! Lees maar wat op internet. Het woord zelf klinkt erger dan het is. Schijnt dat veel vrouwen het tijdens de zwangerschap hebben en het niet eens weten.

Groetjes

Noortje

hoi Esther

ook ik heb een vleesboom in mijn baarmoeder en ik ben zwanger. al voor de zwangerschap is de vleesboom opgemerkt door de gynaecoloog, daardoor sta ik gedurende de zwangerschap onder zijn controle. elke 4 weken ga ik naar het ziekenhuis en wordt er een echo gemaakt.

in het begin heb ik me er ook veel zorgen om gemaakt, maar dat doe ik nu niet meer zo erg. bij mij zit de vleesboom aan de achterwand van de baarmoeder en de placenta ligt voor. ondanks dat de vleesboom gelukkig niet is gegroeid tijdens de zwangerschap word ik in de gaten gehouden door de gynaecoloog. dat vind ik zelf wel heel prettig.

of ik ook echt in het ziekenhuis moet bevallen dat weet ik nog niet en het is ook nog niet duidelijk of de vleesboom na de bevalling verwijderd dient te worden.

groeten Petra

Terug
Bovenaan