zwangerschap en werk

ik ben nu 7 weken zwanger en goed zwanger ook moet heel veel overgeven en ben constant moe in elk hoekje kan ik wel slapen. ook het overgeven blijft niet alleen bij de ochtend ook als ik het even erg druk heb gehad hang ik alweer boven de wc. doordat ik zoveel moet overgeven ben ik ook erg vaak duizelig. en heb totaal geen energie hopelijk gaat het na 3 maanden over. op mijn werk heb ik verteld dat ik zwanger ben omdat ik zo vaak misselijk duizelig en moe ben, ik werk in een winkel waar ik een leidinggevende functie heb maar doordat ik telkens zo ziek ben kan ik mijn werk niet goed doen nu heb ik het idee dat mijn baas ook totaal niet mee werkt als ik weer even op de wc ben staat hij alweer voor de deur van schiet eens op of hij belt me regelmatig of ik meer kan werken en als ik dan nee zeg word hij ook nog boos ook. op dit moment brengt dat veel stress met zich mee. heeft iemand hier ook ervaring mee of tips voor mij wat ik kan doen.
liefs knorrie
 
Ik heb dus ook zo'n manager, bewust kinderloos en alles behalve begrip vol.

ik heb hem toen ik op mijn kop had gekregen van het ziekenhuis een dag ziek gemeld en toen reageerde hij zo boos en lullig dat ik tegen hem zei luisten, dat jij nou bewust kinderloos ben is jouw keuze zal je mij niet over horen maar respecteer dat ik dat niet wil en daar horen nou eenmaal dingen bij dus accepteer het en heb er begrip voor.

Sinds dien ontziet hij mij een beetje. heb hem er ook even op geattendeerd dat ik binnekort even met de arbo ga babbelen omdat het me nogal zwaar valt. daar schrikken ze ook vaak van terug.

ik zou even je VK vragen of zij tips voor je heeft tegen de misselijkheid en even contact met je arbo opnemen, geloof me arbo is zeeeeer gewillig als het om zwanger gaat met minder werken etc.

sterkte
 
hallo,
is jou baas niet op de hoogte dat een zwangere vrouw vaker pauzes op mag nemen. het gaat vaak maar om een paar minuten maar toch.
wij hebben zelf ook een zaak, en ook 1 zwangere gehad en die mocht van ons gewoon ieder half uur een time out nemen als het haar te zwaar werdt en geloof me hier kwam dat ook niet altijd uit.
nu ben ik zelf zwanger en als ik het niet trek trek ik me ook terug.
alles voor het kind en jezelf hoor.
kom op zeg waar zijn ze mee bezig?
anders even je cao eens bekijken ik weet niet wat jij voor werk doet maar je laat je niet kisten hoor.
denk aan jezelf en aan het kindje in je buik.

groetjes enne sterkte met je misselijkheid

 
Ik heb mijzelf offocieel ziek gemeld, mijn VK zei: je bent maar 1 keer zwanger van dit kind, en dat gaat voor alles. Toen was ik om, en ben de ziektewet in gegaan. Succes.
 
He ,

Ben het met bovenstaande reacties eens, je baas mag blij zijn dat je het zo vroeg hebt verteld ipv je gewoon hebt ziekgemeld... voet bij stuk houden hoor, je kindje en jijzelf gaan voor, daar is er maar 1 van, van banen zijn er genoeg!!
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan