Zwangerschap in beeld voor kinderen

A

Anoniem

Guest
We hebben onze oudste dochter (6,5) verteld dat mama een kindje in haar buik heeft. We hebben er wel bij verteld dat het nog heel lang duurt voordat het geboren wordt (allerlei verjaardagen etc) We denken dat ze dat wel kan overzien. (Bij haar zusje wist ze het ook al vrij snel, toen was ze 3)
Ik geloof dat ik op deze site las dat het nu ongeveer zo groot is als een rijstekorrel  is.("mama hoe is het met de rijstekorrel in je buik?") Maar voor de rest kan ze zich er natuurlijk niet zoveel bij voorstellen.
Daarom vroeg ik me af of iemand een leuk boek (of leuke website mag ook) weet waarin de diverste stadia van een zwangerschap duidelijk zichtbaar worden....
Ik ben benieuwd!
Groetjes, J

Hoi, toen ik zwanger was van Thijs, ben ik naar de bieb gegaan, daar hebben ze allerlei boekjes die leuk zijn voor de uitleg. Ook zou je bv zo'n groeiboekje kunnen halen, als ze al 6 is. zal ze dat zeker wel begrijpen. Bas was ook 6 toen Thijs kwam, en Iris was 4. Als ze vragen hadden, heb ik gewoon beantwoord Ook heb ik regelmatig met de kids op deze site gekeken. Ze zien dan eigenlijk precies hoe de baby in de buik zit, en met zo'n mooie foto's wordt het ook werkelijk voor de kids.
http://vaderschap.org/
(even kopieren en plakken)
 Heel veel succes Wendy

Je kunt de datum laatste menstruatie ingeven, of je uitrekende datum, is trouwens ook heel leuk voor de papa's. Ik weet niet meer zeker of je moet inloggen, maar het wijst zich vanzelf. groetjes Wendy

Hallo,

Ik heb zelf het ongelooflijk mooie boek "Het grote wonder" van Lennart Nilsson en L. Hamberger.
Hier staan echte foto's in. Zo krijg je een heel goed beeld hoe de baby is. Voor jezelf ook nog eens heel erg leuk om te bekijken. Ikzelf heb er veel aan gehad!
Het is gewoon bij de boekhandel verkrijgbaar of anders te bestellen op bol.com of zo.
Het kost ongeveer 35 euro.
Veel succes ermee!

Groetjes Mineko

Hallo allemaal,

Mijn zoon is bijna 2 jaar en daar heb ik het nijntjeboekje 'kleine pluis' voor gehaald. Dit gaat over dat nijntje baby krijgt. Hoeveel hij er werkelijk van snapt kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, hij vertelt iedereen dat mama een baby in de buik heeft maar dat heeft hij zelf ook......

Groetjes Brechtje

Hoi j

Ik heb gisteren toevallig een boek gekocht voor mijn dochter waarin van maand tot maand de groei van je kindje word uitgelegd.
Het heet "9 maanden in de buik van mama".
Maar er waren nog wel meer van dat soort boekjes dus zou gewoon is bij de betere boekhandel gaan kijken.

groetjes steph

maare heb ik een berichtje gemist? hihi gefeliciteerd!!!

Moet er wel bij vertellen dat dit boek ook uitlegt "hoe het kindje in mama's buik komt"
dus als je dit nog te vroeg vind is het volgende misschien ook wel iets.

"Wat heb je in je buik mama" Dit is iets geschikter voor de kleinere ukkies.

Beide boeken zijn op de volgende site te vinden

http://boeken.beslist.nl/boeken/

Helaas kon ik de directe link's hier niet plaatsen dus je moet zelf nog wel even zoeken

Veel succes

Terug
Bovenaan