Zwangerschap kleding

Heee dames,

Misschien een hele gekke vraag.. vanaf hoeveel weken hadden jullie zwangerschapskleding aan, en dan vooral de broek aan? Ik ben pas 9 weken en heb vd week s avonds voor het eerst een spijkerbroek aangehad, we gingen naar vrienden en mijn normale broek zit s avonds echt niet fijn.. mijn buik is s avonds zo opgezet.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden?

Bij onze eerste rond de 18e week pas. Wel een aantal weken daarvoor met een elastiekje om m’n knoop omdat die net niet meer dicht ging. Nu bij de tweede met 10-12 weken al, gewoon omdat het lekkerder zat. Bij iedereen zo verschillend.

Bij de eerste vanaf 11 weken alleen nog maar zwangerschapskleding. Nu bij de tweede wel vanaf week 7 ofzo haha. Zit veel lekkerder, ik zou er gewoon aan toegeven ?

Bij de eerste bij 9 weken, en bij nummer 2 al rond de 6 weken. Heb hele gevoelige darmen dus die reageren door alle hormonen meteen op de zwangerschap.
Als het niet meer lekker zit zou ik dus zeker gaan shoppen. Hoe eerder je het koopt hoe langer je er plezier van hebt. 

Ik al bij 5 weken. Ben vrij smal van mezelf, maar had enorm last van opgezette darmen. Dus eerst geprobeerd met een elastiek de opening groter te maken, maar ben vrij snel een broek gaan halen. En eerlijk; die zitten gewoon kei lekker haha!

Wanneer precies bij de eerste kan ik me niet herinneren, maar mijn normale kleren pastte ik rond 8-9 weken niet echt meer lekker. Ik was kort voor de zwangerschap zo'n 5 kg afgevallen, dus ik kon het nog een tijdje uitzingen met het maatje groter dat ik nog had liggen. En met 14 weken was ik volop bezig met het maken van zwangerschapskleding omdat ook een maatje groter echt niet meer lekker zat.
En nu met 6 weken lijkt mijn buik weer ontploft, de ene dag had ik nog het gevoel van: goh, nog best een mooie platte buik (voor iemand die het afgelopen jaar bevallen is, haha), en de volgende dag leek het wel of mijn darmen ineens naar voren gesprongen waren ofzo. Het scheelt natuurlijk als je nog kleren hebt van een vorige zwangerschap, dan weet je dat die lekker comfortabel zijn en hoef je ook niet eerst nieuwe kleren te gaan regelen, maar ik heb ook wel het gevoel dat ik die kleren nu ook eerder nodig heb.
Zwangerschapsbeha's was trouwens het eerste wat ik nodig had. Met 5 weken pasten mijn normale beha's niet meer of zaten op z'n minst zeer oncomfortabel. En een zwangerschapsbroek heb ik nooit gehad, ik heb het met rokken en jurken gedaan (wat ik overigens buiten mijn zwangerschap ook al deed).

Terug
Bovenaan