Zwangerschap kwaaltje.... Puistjes?

Nu 7 weken zwanger het ene moment pijnlijke borsten, ander moment totaal niet.
Maar puistjes ineens zeg! Gezicht hals rug schouders. Ik denk dat t komt door de hormonen.... Maar het is echt veel ineens, hopelijk gaat dat met een paar weken minder worden. Herkennen anderen dit?
 
Ja! 2 dikke puisten op m’n kin. Bij m’n vorige zwangerschap was ik ook pukkelig.
M’n klachten fluctueren ook.. dan weer pijnlijke borsten en dan weer niet. Dan weer misselijk en dan weer niet. Ben nu bijna 5 weken zwanger
 
Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook erg last van acne. In het tweede trimester was dit vooral nog op mijn schouders maar minder in mijn gezicht. In het laatste trimester was het ook weer meer in mijn gezicht. Het kan natuurlijk ook gewoon weer verdwijnen en ik ben sowieso nogal gevoelig aan acne dus het hoeft bij jou daarom niet te blijven. Ik duim met je mee dat het nog wegtrekt want fijn is iets anders natuurlijk!
 
Dat had ik ook op het begin. Elke ochtend weer een paar nieuwe puistjes erbij. Ik was bang dat dit de hele zwangerschap zou aanhouden, maar na een aantal weken werd het wel minder en naar een paar maanden was het weg. Sinds 30 weken heb ik die mooie zwangerschaps glow.

Ik bedacht mezelf wel op het begin om positief te blijven: elk puistje wijst erop dat de hormonen goed hun werk doen mijn kleintje te beschermen en te laten groeien.
 
Terug
Bovenaan