Zwangerschap, schildklier problemen en antistoffen....

Ik was even benieuwd of er meerdere mensen last hebben van de bovenstaande combinatie...

Ik ben nu 12 weken zwanger, heb een te traag werkende schildklier waarvoor ik medicijnen heb en nu blijkt uit bloedonderzoek ook nog dat ik antistoffen heb ... Gisteravond heeft de vk weer bloedgeprikt om de antistoffen verder na te laten kijken..Nu dus nog een weekje wachten op de uitslag. Heb alleen geen idee eigenlijk wat voor "gevolgen" het zou hebben, iemand hier bekend mee???

Ik heb hier helaas geen ervaring mee. Maar ik zou als ik jou was anders de vk gewoon even bellen zodat ze het je nog even uit kan leggen. Anders ga je je misschien een week lang ongerust maken terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Ja, nou hun kunnen niet meer vertellen dan wat ik tot nu toe weet, en dat is dat er eerst onderzocht moet worden in hoeverre de antistoffen aanwezig zijn....Dus vandaar dat ik dacht, misschien heeft er iemand hier ervaring mee :) Achja, het is de 3e en bij de 1e is het volgens mij niet eens onderzocht, bij de 2e wel alleen liepen we toen bij de gyn en werden de onderzoeken niet heel erg besproken mits er wat aan de hand was.... achja, we wachten wel. Ik voel me goed, amper zwanger zeg maar, dus zal vast wel meevallen hoop ik dan maar :)

Hoi!

Ik ben een januari mama en lees wel eens wat verder dan mijn neus lang is-:)

Ik ben dus zwanger van onze derde en heb ook een traag werkende schildklier en gebruik hiervoor Euthyrox 100 mg per dag. Ook had ik antistoffen maar de resus factor was negatief dus geen problemen verder.
Inderdaad, bij de eerste keken ze daar nog niet eens naar en nu wordt het wel onderzocht. Niet druk maken hoor, mocht er iets zijn dan zul je een spuit krijgen na de geboorte geloof ik...
Bij onze tweede had ik 'meer last' van mijn schikdklier. Die schommelde toen behoorlijk. Ging van 100 mg aan het begin van de zwangerschap naar 25 mg ten tijde van de bevalling en na een half jaar zat ik wee op 100 mg. Nu bij deze zwangerschap blijf ik me goed voelen en zit ik nog steeds op 100 mg per dag. Toevallig de gyn er vanmiddag over gesproken en die zei dat dat kon, elke zwangerschap is immers anders.

Succes!

Dank je wel voor je reactie. Ik krijg ook Euthyrox, maar per dag gebruik ik maar 25mcg....We wachten af. Zal van de week wel bellen (of gebeld worden) over de uitslag van de 2e keer bloedprikken....

ik heb ook een te trage schildklier
mijn anti stoffen waren goed maar ze zeiden toen als die te hoog waren je onder controle moest bij gynocoloog omdat je dan kindje dan evt hyper geboren kan worden maar ze zeiden dat ik niet zorgen hoefde te maken als het zo was...

hoop dat je uitslag beter is de 2d keer

ik ken euthyrox niet ik heb tyrx 1,25 mg

succes

Terug
Bovenaan