zwangerschap tijdens corona

<p>hoi!</p><p>Wij zijn Aya en Nieke. Wij zitten 5 Havo en doen ons PWS over zwangerschap tijdens corona. Wij zouden graag vragen willen stellen in de groep en zouden het heel fijn vinden als jullie dit ook willen beantwoorden.</p><p>Dit zijn onze vragen:</p><p>1. Van welke feiten bent u nog niet goed op de hoogte?</p><p>2. welke angsten en misvattingen heeft u door het coronavirus?</p><p>3. Welke informatiekanalen heeft u ingezet om meer informatie te vinden over het coronavirus?</p><p>Alvast heel erg bedankt,</p><p>Aya en Nieke</p>
 
[quote quote=10498895]hoi!Wij zijn Aya en Nieke. Wij zitten 5 Havo en doen ons PWS over zwangerschap tijdens corona. Wij zouden graag vragen willen stellen in de groep en zouden het heel fijn vinden als jullie dit ook willen beantwoorden.Dit zijn onze vragen:1. Van welke feiten bent u nog niet goed op de hoogte?2. welke angsten en misvattingen heeft u door het coronavirus?3. Welke informatiekanalen heeft u ingezet om meer informatie te vinden over het coronavirus?Alvast heel erg bedankt,Aya en Nieke[/quote]Dag Aya en Nienke,

Ik was zwanger van mei 2020 t/m februari 2021. Dus tijdens Corona.

1. welke effecten heeft het coronavirus voor baby's.
2. Mijn angst was dat je een miskraam kon krijgen als je het zelf kreeg of dat ik niemand bij de bevalling mocht hebben als ik het had als het kindje kwam.
3. Overheid.nl en kranten zoals het Ad die onderzoeken plaatsten.

Ik heb ook corona gehad tijdens mijn zwangerschap. Mochten jullie meer vragen hebben dan beantwoord ik ze graag.

Succes!
 
1. Van welke feiten bent u nog niet goed op de hoogte?Gevolgen voor vruchtbaarheid, zwangerschap en baby

2. welke angsten en misvattingen heeft u door het coronavirus?
Gevolgen van het vaccin.
Alleen moeten bevallen
Kraambezoek vond ik ook spannend

3. Welke informatiekanalen heeft u ingezet om meer informatie te vinden over het coronavirus?De gynaecoloog, huisarts en verloskundige
 
1. Het effect van vaccineren tijdens de zwangerschap op ongeboren en geboren kindjes. Wetenschappelijk onderbouwd percentage van extra risico dat je als zwangere loopt wanneer je COVID krijgt (kranten schrijven bijvoorbeeld graag ‘1 op de 4 zwangeren op IC’ zonder te vermelden hoeveel zwangeren in totaal COVID oplopen ten opzichte van totaal aantal zwangeren). Risico voor je kindje als je vlak na de geboorte COVID oploopt.
2. Om COVID te krijgen tijdens de zwangerschap (wat gebeurt er dan met je en de baby?). Kraambezoek ontvangen. Bevallen in het ziekenhuis (moet je dan testen tijdens de weeën? Mag mijn partner wel bij me zijn? Mag ik wel bezoek ontvangen na de geboorte? Het effect van vaccineren.
3. Kranten - NRC en Trouw. NOS app. De verloskundigepraktijk. De site van de overheid.

Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan