zwangerschap uitkering!!

hallo alemaal,

mijn vraag is:

ik had me voor me zwangerschap ziek gemeld,omdat ik last had van mijn bekken.

ik kreeg toen een ziektewet uitkering.

toen mijn verlof was begonnen is het verandert in een wazo uitkering.

krijg ik deze week een brief van mijn werk dat mijn contract niet wordt verleng en ze me ziek uit dienst hebben gemeld bij het uwv.

mijn vraag is namelijk als ik na mijn verlof nog ziek ben heb ik dan weer recht op een ziektewet-uitkering en voor hoelang?

mischien dat een van jullie dames er ervaring mee.

gr naima
 
na mijn weten mogen ze je niet ontslaan wanneer jij in de ziektewet zit, mits dit voor jou ziekte besloten is.
dus ik zal daar nog maar even achteraan gaan.

xxx
 
Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij krijg je altijd een half jaar een ziektewet uitkering. Je kunt het zo navragen bij het uwv daar weten ze er alles van. Ook of ze je wel zomaar mogen ontslaan, bij mij is er namelijk via het uwv een zaak van gemaakt. Ik ben er ook uitgegooid op mijn werk vanwege zwangerschap maar dat mogen ze niet zomaar doen. Ik krijg een bijstandsuitkering omdat ik altijd op een nul uren contract heb gewerkt. suc6 ermee
 
Ik zit zelf ook al 16 weken in de ziektewet vanwege mijn bekken en afgelopen donderdag lag bij mij ook de brief in de bus dat mijn contract niet wordt verlengd.
Ik ga over 2 weken met zwangerschapsverlof en je krijgt tot het einde van het verlof gewoon betaald,daarna ga je volgens mij de ww uitkering in.

Maar je kunt te alle tijde het UWV bellen als je vragen hebt,die helpen je daarbij.

Succes
 
hey meis

ik werk bij het uwv dus weet er wel een en ander vanaf. ze mogen je ontslaan als je een tijdelijk contract hebt dus ook tijdens zwangerschap. als je na je verlof nog steeds ziek bent moet je je ziekmelden bij het algemene nr 0900-9294. je moet dan wel ff duidelijk vermelden of je ziek ten gevolge van de bevalling bent ja of nee, want als dat zo is krijg je 100% betaald en anders 70%. een ziektewet uitkering kan maximaal 104 weken duren dus 2 jaar.

xxx
 
Terug
Bovenaan