zwangerschap verbergen

Tot hoe lang "verbergen" jullie je zwangerschap voor familie en vrienden en je werk?
Bij ons weten onze ouders het vanaf de eerste dag. De rest van de fam. vrienden en mijn werk horen het na de eerste echo.

En hoe verberg je je zwangerschap? Ik heb al een buikje en let enorm op mijn kleding als ik naar mijn werk ga. Maar ik heb gewoon het gevoel dat ze naar me kijken en het weten... Wat doen jullie als bijvoorbeeld een collega nu vraagt of je zwanger bent?
Ik vind dat heel brutaal. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap. Ik zei tegen mijn collega nee, echt niet, ik wil nog geen kinderen. Een paar weken later moest ik zeggen dat ik zwanger was...!! Maar ik beslis toch zelf wanneer ik het zeg?

tja lastig...
wij hebben het bij de eerste 2 meteen aan iedereen verteld..voelde ook heel goed..
en nu houden we het stil..en dat heeft ook wel weer wat..
tis alleen idd soms lastig om het te verbergen..ik zeg maar dat het vakantie kilooos zijn..
maar donderdag heb ik de echo..dan nog wachten tot mijn ouders terug zijn van hun vakantie ..Maar dan kunnen we uiteindelijk het iedereeeen gaan vertellen..

we houden het nu stil omdat we meer twijfels hebben of het wel goed zit of niet..dan bij de eerste..
erg spannend allemaal!!

doeidoeii

Voor mijn werk wou ik het ook tot na de eerste echo geheim houden, maar dat is niet gelukt. ik ben de hele dag aan het overgeven en het smoesje van ik heb iets verkeerds gegeten gaat niet meer op.
Vandaag dus verteld.

groetjes

heel veel mensen weten het al hier
Al is het alleen omdat ik heel vaak misselijk ben en je dit gelijk aan mij ziet
Ben dus eerlijk geweest en al met het grote nieuws voor de dag gekomen

Hoi...

Wij hebben het alleen aan onze (schoon)ouders en broers en zussen verteld.
Het liefst schreeuwen we het van de daken. Maar met het idee in je achterhoofd dat als het fout gaat...

Dan kunnen we zelf het moment kiezen om het te vertellen. Niet dat een enthousiaste buurvrouw of vriendin in de supermarkt je aanspreekt of je al misselijk bent ofzo, terwijl het net verkeerd is gegaan...
Ik heb denk ik dan helemaal geen zin om zo'n gesprek op zo'n plek te voeren.

Maar natuurlijk ieder zijn eigen keus. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt...

xx

wij hebben het ook alleen de naaste familie en een paar goede vrienden verteld.

we hebben nu de echo gehad die er goed uit zag dus voor ons is er geen reden meer om het te verbergen. het kan nu net zo goed fout gaan als je bijv. op de helft bent.

we moeten wel een beetje positief blijven, al is dat voor sommige mensen die een MK hebben gehad mischien wat moeilijker.

iedereen moet het vertellen wanneer ze er aan toe zijn.

gr.mama van elmar

Terug
Bovenaan