Zwangerschap verstoppen

Tja ik vroeg mij af hoe jullie omgaan met op bezoek gaan en aangeven dat je niet drinkt en sommige dingen niet meer eet.

Ik bijvoorbeeld hou onwijs veel van sushi.
Ik ben nu op bezoek in berlijn bij mijn grootouders. Deze weten dat ik van leverworst, sushi en alcohol houd. Pfff dus was voor mij geen ontkomen aan om te zeggen dat we proberen om zwanger te worden dus alvast deze zaken niet nuttig.
Ik vind het erg lastig om gerichte vragen te ontwijken.
Hebben jullie dit ook en hoe lossen jullie deze zaken op?

Ik vind het ook heel moeilijk om voor me te houden. Vorige week met collega's uit eten geweest en ik voelde me misselijk! Vreselijk. Daarnaast moest ik doorgeven dat ik geen rauw vlees wilde en alleen water. Nou ja, das duidelijk he.
Dus een paar collega' s weten het nu.
Ik heb er niet zoveel problemen mee om het te vertellen, zo vroeg. Het liefst wil ik het toch van de daken schreeuwen :)

Als je het echt niet wilt vertellen, zeg je toch dat je je niet leker voelt, dus die dingen niet wilt.
Succes!

Naja zou er zelf ook niet veel last van hebben maar ben niet alleen en mijn partner wil liever eerst een echo hebben. Dan hebben we meer zekerheid. Ik ben alleen zo slecht in liegen pfff je ziet aan mijn gezicht echt alles lol.

Kan me voorstellen dat het niet meevalt om het dan stil te houden haha.. je bent toch al snel bang dat het opvalt. Bij mij persoonlijk weet de familie het al en al mijn vriendinnen ook, lekker handig (maar dan moet manlief dat inderdaad natuurlijk wel goed vinden, dat je het vertelt)

Sushi mag voor een groot deel wel, als de vis maar vers is (en het geen jachtvis is)

Ik moet zeggen ik wordt steeds beter in verbloemen. Heb al drie borrelavonden met collega's overleefd zonder dat ze het doorhebben, ben nu een lang weekend bij mijn schoon ouders en die hebben ook nog geen vermoedens en zelfs mijn eigen moeder heeft het nog niet door.

Ik heb mijn man laten bellen wat we dit weekend eten en dat kon allemaal (alleen gekookte eitjes was even een uitdaging en een rauwe ham). Bij mijn collega's heb ik verschillende excuses gemaakt (koud & lekker, vroeg weg moeten...) Maar ben nu door mijn geloofwaardige smoezen heen, dus zal dat niet lang meer vol kunnen houden.

Als ik uit eten ga, kijken ik online op de kaart wat ik wel mag. Als ik weet dat alcohol een rol speelt ga ik met de auto.

Ik en mijn man willen beide eerst zien dat het oké zit (baal daarom van mijn late echo met 10 wkn) en dan mag iedereen het weten. Omdat het echo ons geheimpje is heeft dat ook wel weer wat intiems.

Goed, weer genoeg gekletst: Vrolijk Pasen iedereen (succes met de halfzachte eitjes goed kletsen, ow wat mis ik die nu alweer! En rosbief, osseworst, rauwe ham, gerookte zalm en biefstuk....)

Rauwe ham mag wel toch, is voldoende bewerkt alleen kan zout zijn. Van niet gestolde eieren wordt je alleen zelf ziek volgens mij het kindje niet toch. Maar waag me er ook niet aan, ben er wel dol op.

Ik zoek ook zelf het restaurant uit onder het mom van regel ik, en kijk gewoon wat ze hebben van te voren.

Ohhhhh al die lekkere dingen. Vorige keer was ik zwanger met kerst ook wat lastig.

Terug
Bovenaan