Zwangerschap vertellen

<p>Ik ben op zoek naar hulp bij een idee om mijn ouders te vertellen dat ze (voor de 2e keer) opa&oma worden! Ze wonen in Frankrijk en kunnen dus voorlopig niet komen. Bij onze dochter heb ik het via Facetime moeten vertellen. Maar ik hoopte het nu nog iets origineler te kunnen doen!</p><p>Groetjes Marloes</p>
 
Misschien kan je iets "lokaal" doen, ik weet niet hoe het daar nu qua winkels is maar misschien kan je via een winkel in Frankrijk iets bestellen waardoor het niet zo lang onderweg is.. 
Je kan ook pakketje maken met cadeautje en dan zeggen dat ze je moeten video bellen/facetimen voordat ze het open mofen maken omdat je er nog wat "instructies" of uitleg bij wil geven.. dan kan je reactie zien..
Kleurplaat/tekening van je dochter..
Een klein fotoboekje maken onder het motto van we zien elkaar weinig/moeilijke tijden nu.. (op een kaart schrijven) en dan (achter) in het boekje een foto van je dochter met tekst/kleding aan met grote zus/ echo foto/ een foto collage met foto van jullie, een foto van je dochter en dan de de tekst = 4 (dus foto + foto =4.. als hint).. je kan ook op 1 bladzijde een foto doen van je dochter met bordje/blaadje vast met tekst pssst ik heb een geheimpje, volgende bladzijde foto met papiertje.. ik wordt grote zus...
of met een foto die je als aankondiging op internet kan vinden..
Fotolijstje met daarin de tekst mag mijn foto hier in als ik geboren ben? Nog wel even wachten tot (maand) 2021
Kijken wat in Frankrijk de "gewoonte" is met vertellen.. in Amerika (volgens mij) hebben ze de uitspraak "a bun in the oven" als "gezegde" van je zwangerschap.. ze laten dan mensen in de oven kijken en zien dan een broodje in de oven als hint..
Misschien een soort herinneringenboekje (met leuke anekdotes) aan hen als opa en oma met wat pagina's leeg om meer herinneringen te maken samen met jullie kinderen.. (kan je er dan op een briefje bij doen of boven een lege pagina "ruimte voor nog meer herinneringen van/met onze kinderen")
Zoiets misschien.. haha..
Is inderdaad wel lastig zo als je zo ver bent..
Als je het via facetime verteld kan je bijvoorbeeld iets zeggen van nou ik hoop dat het in (maand uitgerekende datum) wel wat versoepeld qua (corona)regels is zodat jullie op Kraamvisite kunnen komen.. misschien hebben ze het dan niet meteen door.. omdat het dan in een gesprek plaats vind en zijn ze misschien ook wel verrast..
Succes en ook veel plezier met vertellen
 
Terug
Bovenaan