Zwangerschap vs menstruatie symptomen

<p>Goedemorgen dames!</p><p>Nooit verwacht dat ik een account op een forum als deze zou gaan aanmaken, maar ik merk toch een drempel om over zwangerschap te praten met vriendinnen. Er komt dan op de een of andere manier een druk op presteren: ben je al zwanger? is het al zo ver?</p><p> </p><p>Goed, vast herkenbaar voor jullie ;)</p><p> </p><p>Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen:</p><p>Ik heb een aantal jaren de prikpil gebruikt. In deze periode geen menstruaties gehad en eigenlijk was ik vergeten hoe het voelt om ongesteld te zijn. Inmiddels heb ik 2 cyclussen gehad, dus het lichaam werkt weer!</p><p>Vorige cyclus had ik voor het eerst menstruatie symptomen. Wist niet wat er met me gebeurde joh! Het ontpillen was heftig en nu leek alles opnieuw te gebeuren. </p><p>Mijn laatste menstruatie begon op 1 oktober. Deze cyclus gebruikten we de ovulatietesten. Op 13 en 14 testte ik positief. Op 12, 14 en 15 seks gehad met mijn partner en vanaf eergister last van mijn borsten, onderrug, af en toe steken in mijn onderbuik en moe. Vreselijk moe. </p><p>Afgelopen zondag heb ik nog wel voor de zekerheid een ovulatietest gedaan, maar die gaf net als afgelopen vrijdag enkel 1 streep. </p><p>Voor een menstruatie zou het nu nog te vroeg zijn. Maar is het ook niet wat vroeg om deze 4 'klachten' te hebben?</p><p>Chaos in mijn hoofd dus haha..</p><p> </p><p>Voor de vrouwen die dus al zwanger zijn of al mama zijn: waren de klachten tussen een menstruatie en het begin van een zwangerschap anders? Wat voelde je anders en waren er ook dames die al begin 2e week (of 4e, hoe je het wilt zien) symptomen hadden?</p><p> </p><p>Liefs, Bibi</p>
 
Ik voelde het al heel snel rommelen in mijn buik. Dat was voor het grootste symptoon want dat had ik niet eerder! Verder voelde ik gewoon dat ik zwanger was. Ik deed 4 dagen te vroeg een test en de testen ervoor was ik zenuwachtig en durfde niet te kijken, maar bij deze test wist ik gewoon dat ie positief zou worden
 
Ben dus niet de enige die het allemaal maar spannend vind.
Een baby is meer dan welkom, maar toch het onbekende terrein op en een lichaam vol hormonen is verwarrend ;) 
 
Voor mij begonnen de klachten ook al vrij vroeg en het voornaamste verschil voor mij was de vermoeidheid. Hier had ik bij ongesteldheid nooit last van. Toen ik zwanger werd en het nog niet wist dacht ik eerst dat ik een klein virusje onder de leden had omdat ik alleen maar moe was en me met vlagen niet lekker voelde. Dit duurde zo'n twee weken, in de tweede week kon ik daarnaast ook niet ophouden met snaaien. Toen begon te dagen dat er misschien iets anders dan een virusje aan de hand was. Eerste twee zwangerschapstesten waren echter nog wel negatief, mijn NOD was toen nog niet geweest. Een paar dagen na mijn NOD dan toch een positieve test. 
 
Dank je wel voor je reactie.
Die vermoeidheid snap ik en die herken ik ook niet bij mezelf. Het begint buiten nu wel wat donker te worden en daar word ik meestal wat down van, maar eergister op mijn vrije woensdag heb ik echt de hele dag met de honden op de bank gelegen. Dat past dan weer totaal niet bij mij haha.
Volgens de berekeningen is mijn NOD volgende week pas, dus we wachten nog gewoon even af.
Het is meer dan welkom en anders wachten we nog een (of meerdere) rondes ;) 
 
Bij mij was het eerste kenmerk mega gevoelige tepels... maar echt zeer, dat als je er langs gaat met je arm of hand dat je in elkaar duikt! Maar goed iedereen heeft andere symptomen. Natuurlijk! Als ik menstrueer heb ik eigenlijk nooit echt pijntjes, soms wat krampen maar nooit heel erg. 
gek hè wat een lichaam kan doen. Deze zwangerschap ben ik echt onwijs moe, vorige zwangerschap nergens last van gehad. 
 
Terug
Bovenaan