Zwangerschap yoga

Je leert overal wat. Ik heb ervoor gekozen omdat ik mijn conditie zelf wel op peil houdt, maar echt de ademhaling wilde oefenen. Dat lukt prima daar, en het is ook erg gezellig en ontspannend!

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik yoga gedaan en heb er super veel aan gehad tijdens de bevalling. Je leert op je ademhaling te letten en daardoor werd ik rustiger, omdat ik het gevoel had dat ik het allemaal 'beter' onder controle had.

Ik vind het echt een aanrader! En nog gezellig ook.

Suus

P.S. Ik heb mij nu ook alweer aangemeld.

Hallo!
Ook ik vind het echt een aanrader. Ik heb bij de eerste zwangerschap "gewone" gym gedaan. Maar tijdens de bevalling had ik hier niks aan. Bij de tweede zwangerschap yoga gekozen en een prima bevalling gehad. Je kunt het een beetje vergelijken met bij de gym leer je mee te doen met de weeen, puffen enzo. Bij de yoga leer je dat je lichaam alleen kan bevallen, jij moet alleen maar rustig blijven en gewoon blijven ademen. Ik kan je vertellen dat ik de weeen als zo pijnlijk heb ervaren dat ik niet mee wil doen.
Ik denk echt dat dit heeft geholpen de eerste keer beviel ik in 17 uur en de tweede keer in 6 uur.   Ik ben nu zwanger van de derde en weer aan de yoga gegaan.
Maar goed iedereen is anders dus ook wat betreft de juiste voorbereiding op de bevalling.
Succes met het maken van een keuze.

Hier nog een yoga-liefhebster. Bij mijn eerste heb ik een cursus gevolgd en nu bij de tweede zwangerschap weer. Ik ben inmiddels 35 weken en heb vanaf 20 weken de cursus gedaan. De yoga richt zich voornamelijk op het ademhalen tijdens de bevalling. Bij mijn eerste bevalling heb ik een weeenstorm gehad waardoor het heel belangrijk was om goed door te blijven ademen. Omdat het allemaal zo heftig was, weet ik er niet veel meer van. Hopelijk verloopt de tweede bevalling wat makkelijker.

Terug
Bovenaan