zwangerschapcursus

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en misschien hebben jullie raad voor mij.
Ik wil graag een zwangerschapscursus doen, maar er zijn er zoveel dat ik niet weet wat het beste is.
Ik wil zo veel mogelijk informatie over de zwangerschap en hoe dat in zijn werking gaat op zo'n cursus.
Het is toch je eerste dus ik wil goed voorbereid zijn als het kindje komt.
Wie kan mij hier raad voor geven???

groetjes patricia

HI,

het is moeilijk raad geven, denk ik, omdat veel cursussen toch verschillend zijn.
Zo doe ik zelf aan zwangerschapsyoga en leer je heel veel over de bevalling. Maar dat is niet bij iedere yoga cursus zo, heb ik begrepen.

Laat je anders goed voorlichten door je verloskundige.

Is dit je eerst kindje? Ik was nl ook zo onzeker over wat me allemaal te wachten stond met de zwangerschap en het bevallen. Ik heb toen wat boeken van de bibliotheek gelezen, ben naar een avond over borstvoeding gegaan en heb dus de zwagnerschapsyoga gedaan. De overige informatie kreeg ik via de vk en daar had ik zelf voldoende aan. Te veel aan informatie is ook niet goed.

Wil je iets actiefs doen, om jezelf fit te houden, dan kun je denken aan zwangerschapszwemmen of aan zwangerschapspilates.

Gr. Tamara.

Ik heb bij de eerste 2 de "normale"zwangerschapsgym gedaan...voor mij zeker geen succes. Maar daarom kan het voor jou wel heel goed zijn. Ze geven daar nl heel veel info over houdingen voor en tijdens de bevalling, maar ook over de tijd na de bevalling. Voor een eerste kindje is dit mischien wel handig.
Voor mij werkte het niet omdat ik zelf erg actief ben en het gymgedeelte stelde niet veel voor. Bovendien was ook de groep meiden niet helemaal mijn ding...iedereen was steeds maar aan het klagen over allerlei kwaaltjes...

Succes met zoeken!

Groeten Petra

Ik ga samen met mijn partner in januari starten met de cursus samen bevallen. Hierin komen veel onderwerpen aan bod. Ik vind het wel fijn om iets samen te doen zodat hij ook weet wat ons allemaal te wachten staat.

Groetjes Peet

Hoi,

Ik heb bij de 1e zwangerschapsgym gedaan. Was wel leerzaam maar er waren ook dingen die ik maar zo zo vond. Het gym gedeelte stelt idd niet zoveel voor. Beetje rondje draaien en lopen en houding.
Het minder leuke vond ik de lerares en haar opmerking/grapje van 10 meter ontsluiting. En dat elke les...pfffff vermoeiend!! Helaas had ik ook niet zo'n heel leuke groep.
Maar om me heen hoor ik wel leuke en goede verhalen dus ik zou het zeker proberen als ik jou was!!!

Nu ik zwanger ben van nr 2 ga ik toch wel weer er naar toe, maar dan graag een andere lerares hihi

Succes!
Sammie

Terug
Bovenaan