Zwangerschapcursus

Gister avond was me eerste dag bijde zwangerschapscursus(gym) ik vond t ook super leuk en leerzaam, hoop echt dat ik er wat aan zal hebben.

Ik ga elke week 1x opde donderdag avond.. Ik vroeg me eigenlijk af of jullie misschien ook aan een zwangerschapscursus mee doen?
Zo ja, wat voor een? (gym,yoga,zwemmen etc. ) en bevalt t een beetje? Gaan jullie daarnaast alleen, of met jullie partners? .... Bij ons is er bijv. 2x een partneravond 1x voor en 1x na de bevalling

Liefs

Bij de eerste zwangerschap deed ik de cursus en zwemmen. Vorige keer alleen zwemmen. Nu doe ik niets, het zwemmen is om 7 uur 's avonds, een super onhandige tijd omdat het dan spitsuur is in huis en 2 kids in bed krijgen inclusief avondfles en al is teveel voor 1 persoon.

Aah ja zwemme lijkt me wel heerlijk trouwens, maar idd met 2 kids zal dat wel moeilijk voorje zijn vooral omdat t zo laat is... Misschien kan je dan thuis zelfstandig oefeningen doen?

Ik volg ook een zwangerschapscursus: Baby op komst. Ook erg leuk en leerzaam ;). 1x per week op de maandag. En eind feb is de partnerles van 2uur lang. Had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden ;).. Je hoort toch een hoop mensen zeggen dat het niks aan is. Nou integendeel :)

ik doe alleen aan het zwangerschaps zwemmen.. Is wel leuk met al die dikke buikjes! zwangerschapscursus doen niet..
owja en de cursus borstvoeding komt dan nog, maar of ik zeker bv kan/ga geven is nog de vraag.

Ik doe de curus Samen Bevallen. Dit is een cursus die je samen met je partner doet. We zijn met 4 stellen dus het is niet zo massaal. We vinden het allebei erg leuk en gezellig en het is ook erg informatief. We hebben gister onze vierde bijeenkomst gehad en je kan merken dat iedereen steeds iets meer los komt. Ik ben erg blij dat we hiervoor gekozen hebben.
Voor de mannen is het ook allemaal duidelijker wat er gaande is in het lichaam tijdens de zwangerschap en de bevalling. En ze kunnen ook makkelijker vragen stellen dan aan de verloskundige heb ik het idee. En als vrouw zijnde heb je toch een soort backup tijdens de bevalling.

Terug
Bovenaan