<p>Hallo dames, </p><p>In 2019 mei ben ik bevallen van mijn zoontje. Ik heb toen de suikertest gehad en uiteindelijk bleek dat ik zwangerschapdiabetes had. </p><p>Nu ben ik iets tussen de 5-6 weken zwanger en omdat ik vaak moest plassen en constant dorst had heb ik de glucosemeter erbij gepakt. Ik ben nu al dagelijks aan het prikken en test:</p><p>- bij het wakker worden al boven de 6,2</p><p>- na het koolhydraatarm eten rond de 8</p><p>- na normaal eten boven de 9. Zelfs de 11 gezien</p><p>- na 2 volkoren boterhammen op 8,4</p><p>Gisteren voor het slapen stond het op 5,7 en toen ik wakker werd (nuchter) weer op 6,2?</p><p>Ik snap er niets meer van. Kan ik zo vroeg alweer diabetes hebben.? De verloskundige wil de suikertest laten doen wegens beleid, maar ik heb juist begrepen dat dat heel erg slecht is in dit stadium omdat de organen nog in ontwikkeling zijn. Daarnaast ben ik toch al aan het meten? Is toch overduidelijk?</p><p>Hoe kan ik voor het slapen gaan een lagere waarde hebben en in de ochtend weer hoger? Ik ben mezelf al dagen aan het verhongeren, omdat mijn waardes hoog blijven. Ik weet niet wat ik ermee moet </p>