zwangerschapdiabetes

Hallo,
ik ben zwanger van de tweede. mijn zoontje was 4450 gram en 50 lang. zijn suiker was te laag en hij moet in het ziekenhuis blijven tot zijn suiker goed was.
Mijnverloskundige vertelde toen dat ik waarschijnlijk zwangerschapdiabetes had.
Wie is hier mee bekend en kan mijn tips geven???
 
Hoi,

Als ik het goed heb zijn er op het novemberforum een paar dames die ermee te meken hebben of die ervan verdeacht werden. Vraag het daar eens na.

Groetjes, Kat
 
Hoi Cis,
Ik heb vanochtend een screenings echo gehad. Ik ben 22 weken zwanger volgens onze berekeningen en volgens de screen 23 weken. De reden van dit onderzoek, ik woon in het buitenland en hier wordt werkelijk alles onderzocht en vergoed door het ziekenfonds. Volgens de arts die deze screening bij mij verichte is mijn baby wat groot en heb ik ook wat overtollig vruchtwater. De eerste vraag die hij stelde was of we gevallen van zwangerschaps diabetes in de familie hebben. Bij mijn familie weet ik zeker van niet en bij mijn man zijn er zelfs veel gevallen bekent. Zijn moeder heeft 1 kindje verloren in de negende maand en daarna 3 kinderen op de wereld gezet onder controle want ze had bij alle zwangerschappen diabetes. Wat ik niet wist en dus wel zo schijnt te zijn is dat mijn man deze diabetes kan door geven. Nu zal ik over een paar weken de suikertest doen en dan weten we het zeker. Mijn arts is er heel rustig onder met een dieet waar je je aan houdt hoeven er verder helemaal geen gevolgen te zijn. Hier krijgt iedereen in de 24ste week van de zwangerschap de suikertest, dat is standaart procedure en ik ben blij dat ze er dan vroeg bij zijn want nu heb ik het in de hand.
Ik hoop dat het allemaal mee valt.
Sterkte, Vosje
 
Terug
Bovenaan