zwangerschapdiabetes?

hallo allemaal
Vorige week heb ik bloed laten prikken en toen was mn glucose te hoog(7,4) dus moest ik vandaag een dagcurve laten doen. Om 8 uur,10 uur en net om 2 uur laten prikken waarvan de 1e keer nuchter. De waardes waren 6,3-11,7 en de laatste keer 7,9. De gyn zei vorige week dat het onder de 7 moest zijn. Morgen heb ik een telefonisch consult met de gyn dus ben heel benieuwd. Heeft iemand hier ervaring mee??

groetjes

Hoi hoi

Je waarden zijn wel te hoog :-( nuchter moeten ze tussen de 4-6 zitten en anders tussen de 4-7. (8?) Hoewel mijn internist 7.5 1,5 uur na het eten ook acceptabel vond.

Van de vorige x weet ik nog dat als ik boven de 10 zat ik moest bellen met de diabetesverpleegkundige.

Spannend wat ze zeggen in t ziekenhuis... Hoop dat je met aangepast eten voldoende resultaat hebt, anders wellicht insuline?? Zou vervelend zijn, maar staat niet in verhouding met de risico's die je loopt als ze er niets aan doen toch???

Ik hoop het te redden zonder insuline, maar ik ben pas in m'n 28ste week, dus heb nog een eind te gaan...
Ik prik wel elke dag in m'n buik, bloedverdunners, omdat ik veel miskramen heb gehad. Moet zeggen dat je er vrij snel aan went hoor..

Succes meid en hoe vervelend ook: wel fijn dat ze er op tijd achter zijn!!

heb er geen ervaring mee de eerste keer zat ik ook te hoog. ennu de tweede keer zat ik goed. Dus gelukkig maar.

ben benuwd wat ze morgen te melden hebben.
succes ermee.

Terug
Bovenaan