zwangerschapkwalen en vreemde eetgewoontes

ik ben nieuwschierig naar de manier waarop sommige zwangere vrouwen met hun kwaaltjes en eetgewoonten omgaan.

b.v.
-zuurbranden
#ik krijg  dat weg met melk (of een maalox maar ik grijp niet gauw naar een medicijn tijdens de zwangerschap)

-dikke aderen aan de kant waar ik met de vorige bevalling ben ingeknipt.
# door bepaalde houdingen  b.v. door de  knieen kan de druk verergeren waardoor je er meer last van krijgt dus die houding zoveel mogelijk vermijden.

en wat eetgewoonten betreft bij de eerste zwangerschap veel trek in verse ananas maar warm eten kon ik van kokhalzen terwijl brood geen moeite was.

tijdens deze zwangerschap is warm eten nog steeds een probleem daarom eten we bij mijn schoonouders en dan lust ik het wel.(waarschijnlijk omdat ik het nu zelf niet hoef klaar te maken)

ben benieuwt naar die van jullie

groetjes tineke  

- Brandend maagzuur: behalve melk helpt vanille vla ook. Ik blijf ook zoveel mogelijk van de rennies af.

- Hartkloppingen: houding zoeken waarbij de druk op m'n maag het minst is, waardoor de hartkloppingen weer snel over zijn. Gaan staan helpt zowiezo, maar dat gaat niet zo lang.

- Pijnlijke benen in bed: voedingskussen is bij mij hiervoor een super uitkomst.

- eetgewoonten: bij de eerste lustte ik niets wat maar een beetje vet was en waren bijna alle warme groenten een probleem. Nu lust ik geen warme aardappels, dus wel huzarensalade e.d., geen warme groenten en is gewoon brood een probleem. Dus veel brood roosteren, harde broodjes e.d.

Groetjes,
Leeuwtje

Ik vind het leuk om te horen dat ik niet de enige ben...

Groenten heb ik grote problemen mee - heb wel een paar keer met plezier asperges gegeten maar de 3de keer ging het mis.... Rauwe  wortels gaan wel en sommige groenten in een groene salade.

Vis -  dat zo gezond is - ben ik ook niet weg van. Mijn man heeft vaak vis gekookt  voor mij juist omdat het goed is, maar ik eet er niet veel van - gek eigenlijk dat ik in het begin trek had in sushi  en mocht het niet eten. Nu hoef het ook niet meer!!!

Ik eet minder vlees dan voorhen en eet liever geen wit brood.

Waar ik juist veel trek in heb: cheeseburgers van McD, spare ribs, versgebakken crossiants, de meeste fruit, chocola en melkproducten. Een dan is het moeilijk om zoete witte wijn te verstaan  of mijn favoriet in de zomer Mateus Rosé - maar ik doe het absoluut niet. Doe mijn maar een fles spa rood...

Mor 74

PS: vriendin van mij die inmiddels zelf zwanger is heeft spijt van dat zij op groenten dieet was toen ik in februari 3 dagen bij haar logeerde.  Nu begrijp zij  mij..............    

Terug
Bovenaan