Zwangerschaps alzheimer... wat lastig !!!

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Allereerst voor iedereen die er net achter zijn dat ze zwanger zijn : Gefeliciteerd en een hele fijne tijd toegewenst.
Voor iedereen die net als mij op de helft zit en net beweging heeft gevoeld: Leuk he !!!
En voor iedereen die op het einde loopt : Nog even doorbijten hahahaha !

Toch wel bij iedereen bekend denk ik : Vergeetachtig !!!

Maar is dat nou bij iedereen even erg als bij mij want ik voel me de laatste tijd echt 80 en ben ook voor het eerst bang om ooit zo oud te worden.
Ik vergeet alles !!! en dan overdrijf ik niet ,... ALLES !!!

Ik wilde laatst mijn stiefzoontje roepen en was de naam kwijt

Ongelooflijk of niet.
Zo vergeet ik verder ook alles... ik moet elke dag naar de winkel omdat ik alles vergeet mee te nemen, zelfs mn boodschappenbriefje hahaha.
Mijn sofinummer telefoonnummer e-mailadres en noem het maar op.
Is dat alleen bij mij of heb ik nog lotgenoten???

Groetjes Esther ( 20 wkn en 4 dgn )

Hallo,

Ik herken het zeker, wel in mindere mate maar ook dingen vergeten mee te nemen enzo. Op mijn werk schrijf ik het gelijk op als iemand mij vraagt iets op te zoeken of uit te zoeken want anders vergeet ik het echt.
Had er aan het begin van mijn zwangerschap veel meer last van dan nu. Maar weg is het absoluut nog niet.
Mijn vriend vraagt nu als we gaan winkelen heb je het boodschappenlijstje gepakt en als dat dan niet zo is kan ik nog even snel naar binnen om hem op te halen. Soms sta ik dan in de huiskamer en denk dan wat moest ik ook al weer.

Sterkte ermee!

groet, jmak 33 week en 5 dagen

Nee, gelukkig heb ik dat niet zo erg...
En ik hoop ook niet dat het nog zo erg gaat worden; heb in augustus namelijk nog een herkansings tentamen van sociologie en hoop ook (misschien een beetje te hoog gegrepen maar hopen kan nooit kwaad) dat ik de maanden september en oktober nog gewoon college kan meelopen (ben 11 november uitgerekend)
Tja, ik zal wel zien... komt de alzheimer uiteindelijk toch nog om het hoekje kijken dan doe ik "gewoon" een jaartje langer over mijn studie!!!
Veel sterkte (en grappige momenten) toegewenst aan de vergeetachtigen onder ons

Liefs Nika (18w4)

Hai, Hai,

Ik herken het wel een klein beetje. Ik heb vorige week bijvoorbeeld 4 keer gevraagd aan mijn vriend of wij vrijdag wat hadden want ik wilde even snel naar de kapper.  Na drie keer gezegd te hebben dat we vrijdags niets hadden keek hij me bij de 4de keer alleen maar aan. Toen had ik in de gaten dat ik het dus al eens eerder had gevraagd! hahaha!
Wat ik ook een keer gedaan heb is het brood wat bij ons altijd in de broodla ligt in de koelkast te leggen. Schat we hadden toch net een heel  brood gekocht???  Waar is het dan gebleven???
O ja en ik wilde een keer mijn poffertjes opwarmen in de koelkast. Ik stond maar bij de magnetron te wachten tot er een piepje ging. Doe ik het deurtje open..... waar zijn mijn poffers nou? Uhhhh met bord en al dus in de koelkast!! hahaha!
Nou zo heb ik nog wel een paar flaters!!

Groetjes
Wilma
17 wk en 3 dg

Hahaha dus ben niet de enige nee...
Zal wel wat beter gaan worden denk ik... althans dat hoop ik hahaha...

En heel veel succes met je tentamen.. als ik het moest doen nou zakte ik zeker hahah... zou niet eens weten welke naam ik op moest schrijven hahaha...!!!

Dag meiden

Ik was bij mijn beide zwangerschappen ook erg vergeetachtig afspraken moest ik opschrijven anders vergat ik ze. Ik dacht ach na de bevalling word het wel weer beter mis niet dus ben sindsdien nog vergeetachtig.
Nu zijn we bezig voor de derde en ik heb maandag 18 juni mijn NOD.   En ik ben weer erg vergeetachtig en erg chaotisch vreselijk. Als ik iets moet   doen dan moet ik het gelijk doen anders vergeet ik het. Word er soms gek van. Het zal de hormonen wel weer zijn.

Groetjes Sharine

Hoi,

ja ik heb net gelezen over "Progestron" als ik het goed schrijf.
Oftewel "weekmakers".

Dit hormoon zorgt ervoor dat alles weker word, dus ook je hersenen.
Omdat dan alles beter kan verplaatsen en slapper word vor de bevalling.

Dus dan weten jullie dat ook weer he !!

Liefs Esther

Terug
Bovenaan