zwangerschaps behandeling buiten ziekenhuis...?

Hoi meiden!

Even een vraag:
Zijn er meiden die toevallig behandeld worden (zijn) in een kliniek ipv gewoon in het ziekenhuis? Zo ja waar en hoe is het bevallen???
Of mensen die hier iets over hebben gehoord van andere met ervaring hier in??

xxx niekje

Hoi Niekje,

Toevallig weet ik dat er in Leiden zo'n kliniek zit. Ik heb er nog nooit iemand over horen praten. Ik weet ook niet wat voor mensen daar heen gaan. Het lijkt mij dat het meer voor de hand ligt dat mensen naar het LUMC gaan als ze in de regio Leiden wonen en niet naar zo'n kliniek. Maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk. Misschien zijn de wachtlijsten korter?

Lfs, Kippie.

Hallo,

In de Mortel (Gemert) is een fertiliteitscentrum st. Geertgen.
Ik ben er zelf niet onder behandeling (ben overigens 4 jaar geleden wel bij deze artsen onder behandeling geweest, maar toen werkten zij nog in Veghel in het ziekenhuis)
Ik ken verschillende mensen die daar wel onder behandeling zijn en zijn er erg tevreden over.
Voor de punctie en evt. terugplaatsing bij IVF moet je volgens mij wel naar het Catherina ziekenhuis in Eindhoven.
St. Geertgen heeft een website. Weet zo niet het adres, maar als je even googled, zul je het vast wel vinden.

Groetjes,
mama Peet

Hoi mamma Peet

Dat is idd de kliniek die ik bedoel. Ik heb het via via van iemand doorgekregen die daar in behandeling is geweest en nu (gelukkig) zwanger is. Ook zei heeft eerst een tijd in het ziekenhuis met clomid gelopen en is toen naar daar gegeaan en is er ook heel tevreden over.
Ik was benieuwd of er meer mensen bekend mee waren en of er goede reacties over kwamen. Ik blijf nu nog even in het ziekenhuis onder behandeling maar mocht ik na juni (na onze bruiloft) nog niet zwanger zijn ga ik ook maar eens daar informeren, kan nooit kwaat natuurlijk.
Dank je wel voor je reactie!

xxx Niekje

Hallo Niekje,

Ik hoor dus over Geertgen eigenlijk alleen maar goede verhalen.
Wij hebben nu we weer de medische molen instapten ook overwogen om naar Geertgen te gaan. Ik vond het alleen best ver rijden, maar goed dat was een bijkomstigheid.(voor ons ongeveer 25 min)
Toen ben ik gaan nazoeken of mijn verzekering Geertgen vergoedde en dat is dus niet het geval. Daarom zijn we niet naar Geertgen gegaan.
ik vond het wel heel erg jammer, want met dr. Ruis (oprichter en Gyn bij Geertgen) hebben wij heel erg goede ervaringen. Hij is recht door zee, maar doet echt alles voor je.
Dr. Wissman vonden we ook een fijne arts, maar die brengt al het nieuws wat voorzichtiger.
Deze twee artsen werkten tot ongeveer  2,5 jr geleden in het ziekenhuis in Veghel en daar waren wij dus bij hen onder behandeling
ik ben met een vriendin wel eens bij Geertgen geweest. Het is er heel gemoedelijk. Vaak wel langer wachten (soms wel langer dan een uur). Wat ik bij hun ook heel positief vindt, is dat je na je bezoek aan de arts nog altijd even langs de verpleegkundige mag voor evt. vragen en om alle afspraken nog eens langs te lopen.

Ik wil je in elk geval ontzettend veel succes toewensen.
Natuurlijk hoop ik voor je dat je niet de stap naar Geertgen hoeft te zetten, maar als het moet, dan wens ik je heel erg veel succes toe. Is het voor jou ver naar de Mortel?

liefs, mama Peet

HOi Hoi

Er zit ook iets in Leeuwarden ,dit is een gyn die behandelingen
doet die ze in nederland niet in het ziekenhuis doen.Mijn vriendin
is nu 21wk zwanger terwijl haar overal is verteld dat ze nooit kinderen
zouden kunnen krijgen.Deze gyn werkt samen met een kliniek in dusseldorf
in duitsland.Ik kan wel eens naar vragen hoe deze man heet als iemand
daar belangstelling voor heeft.De puncties worden in duitsland gedaan onder
een roesje in dat heeft ze als zeer prettig ervaren.Ik moet er wel bij zeggen dat
het niet aan haar lag maar aan haar man.Misschien heeft iemand hier iets aan.

Groetjes Anita

Hoi Mama Peet
Dank je wel voor je reactie's
Voor mij is het denk ik een half uurtje uit de buurt naar de mortel. Kom uit omgeving Venlo.
Ben vanmorgen weer voor follikel meting geweest (dag 20 :-( ) maar helaas weer niets. Een heleboel kleintjes maar verder niets. Heb nu weer provera gekregen en we proberen dan nog een ronde met 150 mg clomid. De kans dat dit wel werkt is natuurlijk klein maar ze wil het toch proberen omdat ik anders moet gaan spuiten..... Ik zie er zo tegenop!!
Zelf heb ik totaal geen vertrouwen in die clomid. Het enige wat ik heb is de week erna opvliegers en een rot humeur, verder niets!!! Maar ja positief blijven he....al is dat soms verrekte lastig.
Ik ga wel eens een mail sturen naar de mortel en kijken of hun een wachtlijst hebben. Het nadeel voor mij is dan dat ik het ook aan mijn ouders ga vertellen omdat ik het niet meer geheim kan houden allemaal. Het is nu dat ik effe tussendoor naar het ziekenhuis kan omdat ik er vlakbij woon maar dan wordt het moeilijker.
De reden dat we niets gezegd hebben is dat ik ze niet ongerust wil maken maar ja, zo werkt het ook niet. Alleen mijn bazin weet ervan en van haar heb ik ook het adres van de mortel. Het is wel fijn, aangezien ze zelf ook pcos heeft weet ze precies wat we door maken en kan ik er met haar goed over praten.
Sorry voor het lange verhaal maar moest het effe kwijt.
Laat wel iets weten als ik van de mortel iets hoor.

xxx Niekje

Hoi Anita.
Zoals je wel hebt gelezen denk ik is leeuwarden een beetje ver voor mij :) Maar wil je toch nog even bedanken voor je reactie. Wat super voor je vriendin zeg dat ze toch zwanger is!!
Ik hoop dat er misschien andere meiden zijn die er iets aan hebben.

xxx Niekje

Terug
Bovenaan