Zwangerschaps cholestase

Hallo,

Heeft iemand ervaring met zwangerschaps cholestase? Vanaf de 23e zwangerschapsweek heb ik last van jeuk, dit is toen overgegaan na een lichte hormoonzalf. Sinds 3 weken heb ik er extreem last van (Ben nou 38 wkn) . Het jeukt echt over mijn hele lichaam, om gek van te worden. De zalf helpt niet meer. Nou was ik vanmorgen bij de vk en die stuurt me door naar de gyn om te kijken of ik misschien last heb van cholestase. Zij zullen me binnen 24 hr terugbellen voor een afspraak. Ik zat net even op internet te kijken, maar daar wordt ik toch wel ongerust van. Ik las dat je kindje dood geboren kan worden. Zit nou echt op dat telefoontje te wachten en hoop dat ik er snel terecht kan. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ik het heb, maar het idee alleen al maakt me helemaal gek.

Afgelopen vrijdag naar de gyn geweest. Ik heb al 2 cm ontsluiting, dus ze kunnen me inleiden. Hartje van de baby was goed en er was nog genoeg vruchtwater. Eigenlijk ben ik geen voorstander van inleiden, maar ik denk dat ik me morgen laat inlicht over strippen. Wordt echt knettergek van de jeuk.

Terug
Bovenaan