Zwangerschaps-cursus

Ik ben een paar keer naar zwangerschapzwemmen geweest, maar is niet helemaal mijn ding. Heb het momenteel ook erg druk op mijn werk, dus heb 's avonds gewoon geen puf meer voor dat soort activiteiten...
De vorige keer heb ik samen met mijn vriend Samen Bevallen gedaan. Erg leerzaam, heb er tijdens de bevalling veel aan gehad!
Weet nu nog niet of ik nog wat anders ga doen...

Ik twijfel tussen zwangerschapspilates en zwemmen.
Wellicht hoor ik straks van fysio meer over de pilates, waardoor ik mijn keuze kan maken.

Oja, en ik wil sowieso een cursus ademhalen doen. Schijnt heel goed te zijn voor tijdens de bevalling, al die verschillende manieren van ademhalen en puffen etc. ;)

Zit toevallig net op internet te speuren naar zwangerschapsyoga! Zwemmen is ook niet zo mijn ding... Denk dat ik wel een goede heb gevonden, deze gaat ook in op ademhalingstechnieken enzo...

Ik ga niets doen. Ik zou niet zo goed weten wanneer, hi hi. Ik heb het bij de 1e gedaan en heb daar wel wat aan gehad (voor de volgende keren, de 1e werd een spoedkeizersnee). Daarna werd ik weer zo snel zwanger dat ik zoiets had van "ik weet het nog wel" en nu zou ik ergens wel willen (toch 4 jaar geleden), ook wel voor de contacten met anderen in de buurt) maar vind ik het erg duur. Je betaalt hier 150 euro voor een cursus en dan heb je de benzine nog niet betaald (km of 15 is 30 per keer hiervandaan) Dus maar niet helaas...

Zwangerschapszwemmen is hier heel duur, ik hou wel van zwemmen maar €5,- van 30 min zwemmen vind ik echt te gek voor worden....

De cursus samen bevallen leek me ook wel wat, maar die word niet hier in de buurt gegeven moet er ongeveer 25km voor rijden....

het schijnd dat bij de yoga je ook ademhalings technieken leert waar je voor en tijdens de bevalling iets aan hebt, ik vind me zelf niet echt een yoga type, maar wouw toch wat doen, en lijkt me ook wel leuk om met andere meiden hier uit de buurt in contact te komen die ook zwanger zijn. Dus ben wel benieuwd hoe het gaat zijn.

Terug
Bovenaan