Zwangerschaps cursussen?

Nee, ook deze keer niet. Bij de oudste wel over nagedacht, heb toen zwangerschapszwemmen gedaan, kreeg je ook begeleiding en tips voor tijdens de bevalling. Maar omdat er te weinig aanmeldingen waren is het gestopt. Moet zeggen dat ik het ook niet gemist heb. Had zelf bij allebei de keren wel genoeg gezellige mensen om me heen die ook zwanger waren. Dat scheelt denk ik wel. Als je alleen bent is het wel leuk om zo'n cursus op te zoeken zodat je anderen leert kennen die ook zwanger zijn.

Moet wel zeggen dat ik bij de oudste getwijfeld heb. Maar op advies van een vriendin die dageljks bij bevallingen aanwezig is en aangaf dat je er op het moment weinig aan hebt en beter goed naar de verloskundige kan luisteren heb ik het niet gedaan.

Ik heb bij ons eerste kindje Mensendieck gedaan, wat mij enorm heeft geholpen bij de bevalling!
Diezelfde praktijk doet ook opfris cursus en spoedcursus, dus waarschijnlijk ga ik daarvoor.

Bij de eerste heb ik niets gedaan en dat werd een lastige bevalling. Bij de tweede heb ik yoga gedaan. Hier heb ik uiteindelijk best veel aan gehad, vooral de ademhalingsoefeningen en de visualisaties hebben mij goed geholpen en zelfs nu nog heb ik er profijt van. Als ik bv naar de tandarts ga maak ik soms gebruik van de ademhalingstechnieken die ik daar geleerd heb.
Ik denk dat ik dit keer ook weer yoga ga doen, of misschien zo een cursus waar je contact leert te maken met je ongeboren kind.
Voor iedereen die de eerste keer een kindje krijgt zou ik de yoga aanbevelen.

Liefs,

Wij zijn naar de cursus samen bevallen gegaan.
Positief vond ik dat het een kleine goed was, 4 paren, je krijgt van alles ademhaling oefeningen, theorie van de bevalling, tips voor de partner.
Mijn vriend zag erg op tegen de bevalling, hij werd zo wel goed voorbereid.
Ook zijn wij vooral wezen kijken in het ziekenhuis, ik wilde thuis bevallen. Maar om alvast een keer op de afdeling geweest te zijn, vonden wij een prettig iedee. Uiteidelijk bij de eerst toch in het ziekenhuis moeten bevallen.
Denk dat we nu een opfris cusus gaan doen van Samen bevallen.

Terug
Bovenaan